لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۱۰

مردم: افراد داعش در درزاب سه تن را کشتند و صد خانه را آتش زدند


تعدادی از باشنده‌گان قریه گرم جر ولسوالی درزاب ولایت جوزجان در پی تیرباران سه تن از باشنده‌گان این قریه توسط افراد وابسته به گروه داعش برای داد خواهی به شهر شبرغان آمدند.

این خانواده‌ها که اجساد عزیزان‌شان را حمل می‌کردند در مقابل دروازه ولایت تجمع کرده بودند.

یک تن از آن‌ها در مورد حمله جنگجویان گروه داعش بر قریۀشان چنین گفت:

"داعشیان شب هنگام به قریه ریختند یک صد منزل مسکونی را به آتش کشیدند، همه چیز را ویران کردند. سگ نماند، مرغ نماند همه را لنگ و لاش کردند و یک تعداد را با خود بردند، قریه به کلی خالی ماند."

شیر علی یک‌تن از بزرگان محل می‌گوید که او روز گذشته در شبرغان بود و برایش خبر رسید که گروه داعش داخل قریه شده و شماری از خانه‌ها را به آتش کشیده‌است.

وی در این مورد افزود:

"قاری حکمت، ملا نادر و غضنفر ۳ سرگروپ داعش داخل قریه شده و ابتدا با نیروهای پولیس محلی درگیر می‌شوند وقتی از حملۀشان به قریه نتیجه مثبت نمی‌گیرند بخاطر انتقام جویی از اطراف قریه چند تن از چوپان‌ها را با خود می‌برند. ۳ تن آنان را کشته و دو تن دیگر را به اسارت گرفتند."

این بزرگ قومی همچنان گفت ۱۵۰۰ خانواده از این قریه بی‌جا شده و هم‌اکنون با مشکلات متعدد مواجه‌اند.

در همین حال رحمت‌الله ترکستانی قوماندان امنیه جوزجان می‌گوید عملیات نظامی به زودی در ولسوالی درزاب راه اندازی خواهد شد.

وی گفت:

"ولسوالی‌های درزاب و قوش تپه ناامن است در آن‌جا تصمیم بر آن‌است که یک عملیات وسیع با شرکت نیروهای قول اردوی ۲۰۹ شاهین راه اندازی شود. این عملیات به زودی عملی خواهد شد."

پیش از این رحمت‌الله حشر ولسوال درزاب نیز از فعالیت گسترده گروه داعش در اطراف ولسوالی درزاب در صحبت با رادیو آزادی ابراز نگرانی کرده بود.

ولسوالی درزاب یکی از ناامن ‌ترین ولسوالی‌های ولایت جوزجان است که بگفته مقامات از یک سال به این طرف راه‌های مواصلاتی آن با مرکز شهر شبرغان برای رفت و آمد کارمندان دولتی و نیروهای امنیتی مسدود می‌باشد.

گزارش: عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG