لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۲

عظیمی: عطا محمد نور در تعیین جانشین اش نقش خواهد داشت


نزدیکان سرپرست ولایت بلخ می‎گویند، در جریان مذاکره میان رئیس جمهور و عطا محمد نور برخی توافقات میان دو طرف صورت گرفته‌است.

فرهاد عظیمی یکی از چهره‌های نزدیک به سرپرست ولایت بلخ و عضو ولسی جرگه افغانستان می‌گوید، پیش شرط در باره کنار رفتن عطا محمد نور از ولایت بلخ در جریان این مذاکرات وجود ندارد اما به گفته وی قرار است پس از توافقات کلی با رئیس جمهور آقای نور از سمت کنونی‌اش کنار رود.

عظیمی روز شنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت که در تعیین والی آینده بلخ آقای نور نقش خواهد داشت.

عظیمی: در تعیین والی آینده بلخ آقای نور نقش خواهد داشت.
عظیمی: در تعیین والی آینده بلخ آقای نور نقش خواهد داشت.

وی افزود:

"موقع که نتایج نهایی مذاکرات به دست بیاید در آن وقت این مسئله (کناره گیری عطا محمد نور) هم تنظیم می‌شود، صد درصد در تعیین والی جدید بلخ آقای نور نقش خواهد داشت و با موافقت آقای نور کسی که والی بلخ می‌شود مقرر خواهد شد."

در این باره ریاست جمهوری و اداره مستقل ارگان‌های محلی تا هنوز اظهار نظر نکرده‌اند.

از دو هفته به این سو بحث‌ها در باره مذاکرات رئیس جمهور و سرپرست ولایت بلخ داغ شده‌است.

نزدیکان آقای نور گفته اند، ناکامی عبدالله عبدالله سبب شده‌است تا آقای نور به نمایندگی از جمعیت اسلامی وارد مذاکره با رئیس جمهور شود.

سخنگویان ریاست اجرائیه تا حال از اظهار نظر در مورد گزارش‌های مرتبط به این مذاکرات خود داری کرده‌اند.

اما پیش از این سید آقا فاضل سانچارکی و داوود اساس دو تن از مشاوران رئیس اجرائیه گفته بودند که مذاکرات آقای نور از آدرس شخصی‌است نه به نمایندگی از تیم اصلاحات و همگرایی.

برخی کارشناسان مسایل سیاسی به این باور اند که ناتوانی عبدالله عبدالله در عملی کردن وعده هایش سبب فاصله گرفتن برخی حامیان‌اش از وی شده‌است.

احمد سعیدی یکی از این کارشناسان در صحبت با رادیو آزادی آقای عبدالله را یک سیاست مدار بی جرأت خواند.

سعیدی: آقای عبدالله ثابت کرد که سیاست مدار مدبر، مطمئن و با جرأت نیست.
سعیدی: آقای عبدالله ثابت کرد که سیاست مدار مدبر، مطمئن و با جرأت نیست.

وی گفت:

"از آقای عبدالله امید برده می‌شد که در حکومت مشترک پنجاه پنجاه شاید به نفع تیم خود و به نفع خط مش را که مطرح کرده بود گام‌های را بر دارد ولی متأسفانه آن آرزوها به یأس و ناامیدی تبدیل شد، آقای عبدالله ثابت کرد که سیاست مدار مدبر، مطمئن و با جرأت نیست."

خواستیم در این باره با یکی از سخنگویان ریاست اجرائیه صحبت کنیم اما امید میثم معاون سخنگوی ریاست اجرائیه گفت، ریاست اجرائیه در باره گزارش‌های مربوط به مذاکره رئیس جمهور و عطا محمد نور تبصره نمی‌کند.

گزارش: نصرت پارسا

XS
SM
MD
LG