لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۴۹

عبدالله: هیچ پایگاه‌ نظامی از ولسوالی‌های بغلان منتقل نمی‌شود


رئیس اجرائیه حکومت افغانستان برای مردم ولایت بغلان اطمینان می‌دهد که از ولسوالی بغلان مرکزی این ولایت هیچ پایگاه نظامی به پلخمری انتقال داده نمی‌شود.

عبدالله عبدالله روز دوشنبه در نشست شورای وزیران گفت، تنها این نیست که پایگاه‌های نظامی از این ولسوالی‌ انتقال نمی‌شود بلکه بخاطر تأمین امنیت آن نیز توجه بیشتر صورت می‌گیرد.

عبدالله: از ولسوالی بغلان مرکزی هیچ پایگاه نظامی به پلخمری انتقال داده نمی‌شود.
عبدالله: از ولسوالی بغلان مرکزی هیچ پایگاه نظامی به پلخمری انتقال داده نمی‌شود.

وی گفت:

"برای مردم ولایت بغلان یک تشویش ایجاد شده‌بود که گویا بیس‌ها (مراکز) که در آن‌جا وجود دارد آن‌ها انتقال می‌شود از دهنه غوری و دند غوری و اطراف شهر پلخمری که تصمیم آن قرار نبوده و اطمینان می‌دهیم نه‌تنها این‌که بیس‌ها تقویه خواهد شد بلکه ساحه امنیتی در اطراف شهر گسترش خواهد یافت."

آقای عبدالله همچنان گفت، به امنیت بغلان توجه بیشتر خواهد شد تا مردم از این ناحیه نگران نباشند.

بر اساس گزارش‌ها دو پایگاه نظامی از مناطق منگل‌ها و علاوالدین ولسوالی بغلان مرکزی به دیگر نقاط این ولایت انتقال داده می‎شود.

این در حالیست که عبدالستار بارز والی بغلان به رادیو آزادی گفته‌است که قبلاً در این مورد یک طرح ساخته شده‌بود اما زمان آن گذشته و عملی هم نگردیده‌است.

از سوی هم یک قوماندان پولیس محلی بغلان مرکزی در صحبت با رادیو آزادی گفت، اگر این پایگاه‌های نظامی از این مناطق انتقال یابند طالبان مسلح از ولسوالی چهاردره ولایت کندز به آسانی به ولسوالی‌های دند غوری، دهنه غوری و دند شهاب‌الدین رفت و آمد کرده می‌توانند.

در عین حال محمد ظریف ظریف عضو شورای ولایتی بغلان روز دوشنبه به رادیو آزادی گفت، تا زمانیکه حکومت علیه مخالفین مسلح در ولایت بغلان عملیات قوی را انجام ندهد آن‌ها به حکومت و ادارات حکومتی باور نخواهند داشت.

وی افزود:

"به باور من این اراده را حکومت مرکزی هم ندارد بخاطریکه مخالفین دولت افغانستان سرکوب شود و این سهل‌انگاری مسئولین ولایتی را نشان می‌دهد بی‌باوری شان‌را در برابر مردم بغلان نشان می‌دهد که آن‌ها کاری را انجام می‌دهند که خلاف منافع بغلانی‌ها است و با این عمل، آن‌ها می‌حواهند مردم را خاموش سازند یا صحبت‌های شان‌را عملی سازند."

آقای ظریف می‌گوید، مردم آن ولایت از حکومت می‌خواهند تا عملیات گسترده را علیه مخالفین مسلح در آن ولایت راه اندازی نماید تا مناطقی‌که در دست مخالفین است دوباره تحت کنترول دولت قرار گیرد.

گزارش: فرشته ندا

XS
SM
MD
LG