لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۴

نظری: از اثر حمله طالبان بر کاروان نیروهای افغان ۶ تن کشته شدند


در پی حمله مخالفان مسلح حکومت بر کاروان نیروهای دولتی در منطقه "یفتل بالا" که مربوط مرکز بدخشان می‌شود، ۶ تن از نیروهای دولتی کشته و ۷ تن دیگر شان زخمی شدند.

عبدالله ناجی نظری رئیس شورای ولایتی بدخشان به رادیو آزادی گفت که نیروهای دولتی روز گذشته به هدف راه اندازی عملیات تصفیوی بر ضد مخالفان مسلح حکومت به منطقه یفتل بالا، رفته بودند که از سوی طالبان مسلح مورد حمله مسلحانه قرار گرفتند.

نظری: طالبان مسلح بعد از حمله بر نیروهای دولتی به کوه‌های متواری شدند.
نظری: طالبان مسلح بعد از حمله بر نیروهای دولتی به کوه‌های متواری شدند.

نظری افزود:

"در حمله مخالفان مسلح حکومت بر کاروان نیروهای افغان در "یفتل بالا"، ۶ تن از نیروهای دولتی کشته و ۷ تن دیگر شان زخمی شدند.

یفتل بالا یک منطقه کوهستانی و پیچیده است. طالبان مسلح بعد از حمله بر نیروهای دولتی به کوه‌های متواری شدند."

بر بنیاد گفتۀ‌های رئیس شورای ولایتی بدخشان، کشته و زخمی شده‌گان مربوط به اردوی ملی و پولیس ملی هستند.

از جانبِ دیگر محفوظ الله اکبری، سخنگوی پولیس زون ۸۰۸ سپین‌زر در شمال شرق کشور این حمله مخالفان مسلح حکومت را بر نیروهای افغان تائید کرده می‌گوید که نیروهای اردوی ملی و پولیس ملی شام روز گذشته به هدف راه اندازی عملیات تصفیوی علیه مخالفان مسلح حکومت به منطقه یفتل بالا رفته بودند، اما در ساحه جوی بالای منطقه یفتل مربوط مرکز بدخشان، با کمین مخالفان مسلح حکومت سر می‌خورند.

اکبری: نیروهای اردوی ملی هم تلفات دارند.
اکبری: نیروهای اردوی ملی هم تلفات دارند.

آقای اکبری افزود:

"در این کمین ۲ تنِ از سربازان پولیس ملی کشته و ۲ تنِ دیگر شان زخمی شدند و نیروهای اردوی ملی هم تلفات دارند، ولی برای ما معلوم نیست که چند تن کشته و زخمی دارند."

با تلاش‌های مکرر مقام‌های محلی بدخشان و مسئولان اردوی ملی در این ولایت حاضر نشدند تا در خصوص این رویداد با رادیو آزادی صحبت کنند.

از سوی دیگر ذبیح الله مجاهد که خود را سخن گوی طالبان مسلح معرفی می‌کند می‌گوید که در این حمله طالبان مسلح ۳۰ تن از نیروهای اردوی ملی و پولیس ملی کشته و زخمی شدند و ۲۰ وسیله نظامی را نیز تخریب کرده‎اند.

اما این ادعای مخالفان مسلح حکومت را مقام‌های نظامی در زون شمال‌شرق کشور رد می‌کنند.

باید گفت که سه سال قبل در ولسوالی وردوج بدخشان نیز در پی حمله مخالفان مسلح حکومت بر کاروان نیروهای دولتی حدود ۲۰ تن از منسوبین نیروهای افغان کشته و زخمی شده بودند.

اجمل آرین

XS
SM
MD
LG