لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۳

کمک‎های "سره میاشت" به نیازمندان کافی نیست


جمعیت هلال احمر افغانی یا سره میاشت می‎گوید، آمادگی‎های لازم بخاطر کمک رسانی به مردم در فصل زمستان در ولایات مختلف کشور را روی دست گرفته شده‎است.

این نهاد می‎گوید، با توجه به میزان بیجا شده‎ها، عودت کننده‎ها، متضررین حوادث طبیعی و جنگ‎های داخلی کمک‎های این اداره بسنده نبوده و باید ارگان‎های مربوطه در این راستا همکاری نمایند.

عبدالرحمن کلانتری رئیس اداره حوادث جعمیت هلال احمر روز چهارشنبه در یک نشست خبری در کابل گفت، با آنکه این اداره آمادگی‎های لازم را بخاطر فصل سرما برای مردم نیازمند رویدست گرفته اما این کمک‎های کافی نمی‎باشد.

کلانتری: کمک‎های این اداره بسنده نبوده و باید ارگان‎های مربوطه در این راستا همکاری نمایند.
کلانتری: کمک‎های این اداره بسنده نبوده و باید ارگان‎های مربوطه در این راستا همکاری نمایند.

او افزود:

" این کمک‎ها بسنده و به قدر کافی باشد و همه شمول باشد متاسفانه نیست چون همانقدر میزان ضرورت که در افغانستان این در توان ما نیست و کمک‎های سره میاشت با توجه به نیازمندی که در جامعه است میزان بیجا شده‎ها و عودت کننده‎ها حوادث طبیعی کمک‎های سره میاشت به این همه بسنده نبوده در این رابطه مساعی مشترک تمام سازمان‎ها لازم است."

آقای کلانتری همچنان گفت که کمک‎های زمستانی سره میاشت تنها در فصل زمستان نبوده بلکه تا ختم فصل سیلاب‎های بهاری یعنی تا ماه‎های حمل و ثور نیز ادامه دارد.

مسئولان این اداره می‎گویند، جمعیت افغانی سره میاشت ۱۲۳۵۰ بسته مواد کمکی و همچنان در حدود پنج و نیم میلیون افغانی را در حالات اضطرار در نظر گرفته و قرار است این کمک‎ها در حالات اضطرار در سراسر کشور برای نیازمندان توزیع گردد.

به اساس معلومات اداره سره میاشت، این اداره در سال جاری برای ۱۲۱۵۲۷ تن در ۲۲ ولایت کشور کمک‎های غذایی و غیر غذایی نموده و هنوز هم این کمک‎ها ادامه دارد.

از سوی هم اداره عالی مبارزه با حوادث می‎گوید این اداره آمادگی لازم را بخاطر کمک رسانی برای نیازمندان در فصل زمستان رویدست گرفته‎است.

سیاس: اداره ملی آمادگی مبارزه با حوادث برنامه زمستانی خود را دارد.
سیاس: اداره ملی آمادگی مبارزه با حوادث برنامه زمستانی خود را دارد.

محمد اسلم سیاس معاون این اداره در صحبت با رادیو آزادی در این مورد گفت:

" اداره ملی آمادگی مبارزه با حوادث برنامه زمستانی خود را دارد این برنامه ساخته شده همرای اعضای دولت و موسسات انجوها و در مجموع تطبیق کننده‎های این برنامه آگاهی دارد و این برنامه با آن‎ها شریک ساخته شده‎است."

مسئولان سره میاشت همچنان گفتند که جمعیت هلال احمر همچنان در بخش انتقال اجساد طی سال جاری توانسته تعداد ۳۳۲ جسد گروه‎های متخاصم مسلح را انتقال دهد و همچنان ۳۰۰۰ پیام را برای خانواده‎های محبوسین نیز رسانیده‎است.

رئیس اداره حوادث سره میاشت تاکید کرد که ارگان‎های کمک رسان باید در زمینه کمک رساندن برای مردم بخصوص در فصل زمستان توجه جدی نماید و نگذارد که مردم در این فصل با کمبود مواد غذایی و غیر غذایی مواجه شوند.

فرشته ندا

XS
SM
MD
LG