لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۳۸

اولین انستیتوت تخصصی صلح، رسانه‎ها و حکومتداری خوب افتتاح شد


اولین انستیتوت تخصصی صلح، رسانه‎ها و حکومتداری خوب افتتاح گردید.

مسئولین انستیتوت صلح، رسانه‎ها وحکومتداری خوب می‎گویند، هدف از ایجاد این انستیتوت اینست که بخاطر تامین صلح، از بین بردن ناامنی‎ها، حاکمیت قانون، و وحدت ملی تلاش‎های تخصصی آغاز گردد.

احمد وکیل رئیس این انستیتوت گفت، متخصصین این ارگان به وسیله تحقیقات شان برای مردم راه‎های تامین صلح و جلوگیری از ناامنی‎ها را نشان داده و آن‎ها را قانع می‎سازند که حکومتداری خوب می‎تواند جامعه را خوشبخت سازد.

او افزود:

" حوزه فعالیت انستیتوت در سه بخش اساسی یعنی صلح، رسانه و حکومتداری خوب می‎باشد و به این باور ایم که این سه حوزه هم خونی و همخوانی داشته باشد اولین کار ما تلاش برای تقویت نهادهای موجود ملی و داشتن این نهاد‎ها به اجرای دستور کار ملی در زمینه صلح است."

سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور که در این مراسم حضور داشت گفت، در این بخش رسانه‎ها نقش مهم دارند اما به شرطی‎که مسئولانه عمل نمایند و بخاطر رسیدن به هدف باید با یکدیگر همکاری نمایند.

آقای دانش همچنان گفت، فعالیت‎های مسئولان رسانه‎ها می‎تواند راه‎های صلح، ثبات و ترقی را هموار سازد.

دانش: صلح و حکومتداری می‎تواند یک بستر مناسب را برای رسانه فراهم کند.
دانش: صلح و حکومتداری می‎تواند یک بستر مناسب را برای رسانه فراهم کند.

وی تاکید کرد که حکومت باید زمینه‎های خوب فعالیت را برای رسانه‎ها فراهم نماید.

او افزود:

"صلح و حکومتداری می‎تواند یک بستر مناسب را برای رسانه فراهم کند امروز در افغانستان از نعمت آزادی بیان برخوردار هستیم حکومت افغانستان این ادعا را باید بکند که در این آزادی پابند باشد اما آنچه که در جانب رسانه مهم است رسالت و اهداف بنیادی رسانه‎هاست."

رولا غنی خانم رئیس جمهور نیز ایجاد این انیستیتوت را یک قدم نیک دانسته و در صحبت هایش از بزرگان اقوام خواست که افغانستان را به میدان مقابله مبدل نسازند.

مسئولان این انیستیتوت برای رئیس جمهور غنی یک مدال اصلاحات و حکومتداری خوب را نیز تهیه کرده بودند که در آن نشست آن را به رولا غنی اهدا کردند.

از سوی هم حاجی دین محمد معاون شورای عالی صلح تاکید کرد که این انیستیتوت تلاش نماید تا فرهنگ‎های شهری و دهاتی را با هم نزدیک سازد تا ذهنیت‎های هر دو طرف بخاطر ساخت یک افغانستان واحد همسان گردد.

XS
SM
MD
LG