لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۱

وزارت صحت عامه: در رویداد دارالامان ۳۰ کشته ۷۸ تن زخمی شده‌اند


شهر کابل عصر امروز شاهد دو انفجار پیهم بود.

این انفجارها در فاصله ده دقیقه حوالی ساعت چهار عصر یکی پی دیگر در سرک دارالامان شهر کابل رخ داد.

مسئولان امنیتی تائید می‎کنند که این انفجارها تلفاتی را در قبال داشته‎است.

احمد ولی صبوری آمر حوزه هفتم امنیتی شهر کابل به رادیو آزادی گفت که هر دو حمله انتحاری بوده که به گفته وی توسط دو موتر بم صورت گرفت.

آقای صبوری گفت حمله نخست در برابر دروازه ریاست پنجم امنیت ملی و حمله دوم در نزدیکی پوهنتون امریکایی افغانستان رخ داد.

نیروهای امنیتی
نیروهای امنیتی

وی در مورد رقم دقیق تلفات جزئیات ارائه نکرد.

در عین حال رئیس شفاخانه استقلال به رادیو آزادی گفت که بیست جسد و شصت زخمی ناشی از این رویداد به این شفاخانه انتقال شده‎است.

اما واضح نساخت که در جمع کشته و زخمی شدگان کی‎ها شامل اند.

شفاخانه استقلال در نزدیکی محل رویداد موقعیت دارد اما گمان می‎رود که شماری دیگر از کشته و زخمی شدگان این رویداد به سایر شفاخانه‎های کابل منتقل شده باشند.

در این حال صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله افغانستان می‎گوید که بیشتر کشته و زخمی شده‎های این رویداد افراد ملکی هستند.

او افزود:

"این دو حمله تروریستی بوده در ساحه سرک دارالامان در نزدیک الحاقیه پارلمان حمله اول توسط یک فرد انتحار کننده بالای یکی از وسایط شهری نوع کاستر صورت می‎گیرد متاسفانه که باعث تلفات می‎گردد و انفجار دوم توسط یک واسطه است."

در عین حال روزنامه اندپندت بریتانوی می‎گوید که نزدیک به پنجاه تن در این دو حمله کشته شده‎اند.

در عین حال خواجه قمر الدین صدیقی مشاور وزارت صحت عامه افغانستان به رادیو آزادی گفت که در این رویداد ۳۰ تن کشته و ۷۸ تن زخمی شده‌اند که وضعیت هفت تن آنان وخیم است.

مسئولیت این حمله را طالبان مسلح به عهده گرفته و ذبیح الله مجاهد سخنگوی این گروه گفته‎است که هدف حمله کارمندان امنیت ملی بودند.

وی ادعا می‎کند که درین حملات ده‎ها تن از نیروهای امنیتی کشته و زخمی شده‎اند.

جزئیات قبلی:

صابر نصیب رئیس شفاخانه استقلال به خبرنگار رادیو آزادی در این شفاخانه می‌گوید که ازین رویداد ۲۰ جسد و بیش از ۶۰ زخمی به این شفاخانه انتقال داده شده‎است.

جزئیات بیشتر بعداً ...

معلومات قبلی:

مسئولان حوزه هفتم امنیتی پولیس وقوع دو انفجار موتربم را در ساحه دارالامان شهر کابل تائید کرده و می‎گویند این انفجارها تلفاتی را نیز در پی دارد.

احمد ولی صبوری آمر حوزه هفتم پولیس می‎گوید انفجار نخست در برابر دروازه ریاست پنج امنیت ملی رخ داده و ده دقیقه بعد انفجاری بعدی در نزدیکی پوهنتون امریکایی افغانستان به وقوع پیوست.

آقای صبوری در مورد نوعیت انفجار به رادیو آزادی چنین گفت:

"موترها بمب‌گذاری شده بودند که یکی آن در کنار یک کاستر انفجار میکند که ان‌شاءالله تلفات ندارد اما انفجار دوم تلفات دارد چرا که بچهها در حالت جمع‌آوری بودند."

صبوری در مورد رقم تلفات این رویداد جزئیات بیشتر نداد.

اما یک منبع به رادیو آزادی گفت که امر امنیت ملی حوزه هفتم امنیتی کابل نیز در این رویداد کشته شده و شماری از ملکیان نیز کشته و زخمی شده‌است.

طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی این گروه گفته‎است که هدف آنان موتر مربوط به کارمندان ریاست پنج امنیت ملی بوده و ادعا می‎کند که در این انفجارها ده‎ها تن کشته و زخمی شده‎اند.

جزئیات بیشتر بعداً ...

معلومات قبلی:

حوالی ساعت ۴:۰۰ بعد از ظهر امروز سه شنبه صدای دو انفجار در منطقه دارالامان در غرب شهر کابل شنیده شده‌است.

احمد ولی صبوری آمر حوزه هفتم پولیس می‌گوید که انتحار کننده‌گان ‌دو موتر بمب را یکی در دروازه الحاقیه شورای ملی و دوم به فاصله ده دقیقه در نزدیکی پوهنتون امریکایی افغانستان خود را منفجر ساخته‌است.

با آن‌که آقای صبوری در مورد تلفات این رویداد جزئیات ارائه نکرد اما یک منبع امنیتی می‌گوید که این رویداد تلفات نیز به همراه دارد.

طالبان مسلح مسئولیت این رویداد بر عهده گرفته‌است.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان مسلح با تأکید بر کشته و زخمی شدن ده‌ها تن در این رویداد ادعا کرده‌است که در منطقه دارالامان شهر کابل بر موتر نوع کاستر ریاست پنج استخبارات دو حمله انتحاری جدا گانه انجام داده‌اند.

جزئیات بیشتر بعداً ...

معلومات قبلی:

حوالی ساعت ۴:۰۰ بعد از ظهر امروز سه شنبه صدای دو انفجار در منطقه دارالامان در غرب شهر کابل شنیده شده‌است.

دفتر قوماندانی امنیه کابل نیز در صحبت با رادیو آزادی یکی از این انفجار ها را تائید کرده اما می‌گوید که تا هنوز جزئیات بیشتر در این مورد در دست نیست.

یک منبع امنیتی دیگر می‌گوید، یک حمله انتحاری در مقابل الحاقیه شورای ملی در کوچه سناتوریم بوقوع پیوسته‌است که تلفاتی نیز به همراه دارد.

این منبع در مورد شمار تلفات این رویداد جزئیات ارائه نکرده‌است.

گزارش‌های تازه می‌رساند که در محل رویداد انفجار دوم نیز صورت گرفته اما در مورد تلفات برخاسته از آن نیز چیزی گفته نشده‌است.

طالبان مسلح مسئولیت این رویداد بر عهده گرفته‌است.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان مسلح با تأکید بر کشته و زخمی شدن ده‌ها تن در این رویداد ادعا کرده‌است که در منطقه دارالامان شهر کابل بر موتر نوع کاستر ریاست پنج استخبارات دو حمله انتحاری جدا گانه انجام داده‌اند.

جزئیات بیشتر تا لحظات بعد ...

XS
SM
MD
LG