لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۵

غنی: عاملان کشتار مردم در هیچ‌جای در امان نخواهند ماند


محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان حملات انتحاری دیروز شهر کابل را شدیداً محکوم کرد.

رئیس جمهور غنی در اعلامیۀ که از سوی ارگ ریاست جمهوری نشر شده، گفته‌است:

"طالبان با بی‌شرمی تمام مسئولیت کشتار افراد ملکی را به عهده گرفته و به آن افتخار می‌کنند."

در اعلامیه همچنان به نقل از آقای غنی آمده‌است:

"عاملان کشتار مردم در هیچ نقطۀ کشور در امان نخواهند ماند."

محمد اشرف غنی با خانواده‌های قربانیان ابراز تسلیت کرده و همچنان به زخمی شده‌گان خواهان صحت کامل شده و به مسئولین مربوط دستور داده تا از تمام امکانات به منظور تداوی مجروحین استفاده کنند.

به گفته وزارت صحت عامه افغانستان، در دو انفجار جداگانه که روز گذشته در سرک دارالامان شهر کابل رخ داد، حداقل ۳۸ تن کشته و ۷۲ تن دیگر زخمی شده‌اند.

فریدون عبیدی رئیس تحقیقات جنایی قوماندانی امنیه کابل روز گذشته در صحبت با رادیو آزادی گفت که بیشتر قربانیان این رویداد، افراد ملکی اند.

فریدون عبیدی رئیس تحقیقات جنایی قوماندانی امنیه کابل
فریدون عبیدی رئیس تحقیقات جنایی قوماندانی امنیه کابل

​آقای عبیدی افزود:

"تحقیقات ادامه دارد. علت و انگیزه این حملات و همچنان شمار دقیق تلفات را با شهروندان کابل شریک خواهیم ساخت."

غلام فاروق نظری نماینده مردم هرات در ولسی جرگه افغانستان به خبرگزاری اسوشیتتد پرس گفته‌است که رحیمه جامی نماینده دیگر هرات در این جرگه نیز در جمع مجروحین حمله شهر کابل است، اما در مورد وضعیت صحی خانم جامی تاکنون چیزی گفته نشده‌است.

احمد ولی صبوری آمر حوزه هفتم امنیتی شهر کابل به رادیو آزادی گفت که حمله نخست در برابر دروازه ریاست پنجم امنیت ملی و حمله دوم در نزدیک پوهنتون امریکایی افغانستان رخ داد.

به گفته آقای صبوری هر دو حمله انتحاری بوده که به گفته وی توسط دو موتر صورت گرفت.

از سوی دیگر، سازمان عفو بین‌الملل نیز حمله بالای افراد ملکی در شهر کابل را محکوم کرده و با نشر یک اعلامیه گفته‌است که وقوع این حملات بیانگر بی‌پروایی گروه‌های مسلح نسبت به زندگی مردم بی‌گناه می‌باشد.

چمپا پاتیل رئیس بخش جنوب آسیا در سازمان عفو بین‌الملل خواهان تحقیقات مستقل و همه‌جانبه در این مورد شده و گفته‌است، جهت تأمین عدالت برای خانواده‌های قربانیان، نیاز است تا تحقیقات همه‌جانبه در مورد صورت گیرد و عاملین این حملات مرگبار مجازات شوند.

همچنان وزارت خارجه پاکستان نیز در مورد حملات شهر کابل ابراز تأسف کرده‌است.

نفیس زکریا سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در تویتر خود نوشته‌است، کشورش با حکومت و مردم افغانستان غمشریکی می‌کند و برای خانواده‌های قربانیان صبر می‌خواهد.

XS
SM
MD
LG