لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۰

دو حمله اخیر در کابل آرزوهای صفی‌الله را به گور برد


بیشتر کشته شده‌گان رویداد مرگبار دیروز در کابل کارمندان شورای ملی افغانستان بودند.

صفی‌الله یکی از کارمندان بخش اداری شورای ملی نیز درین رویداد جان باخت.

همکاران و دوستان صفي‌الله می‎گویند، پس از انفجار اول، صفی‌الله برای نجات همکارانش که درین رویداد کشته و زخمی شده بودند شتافت، اما در این هنگام انفجار دوم رخ داد که جان صفی‌الله را گرفت.

واصل عمر یکی از همکاران صفی الله که اشک در چشمان حلقه بسته است، می‎گوید هنگامیکه انفجار نخست رخ داد، تمامی همکارانش در محل بودند و هر سو صدا ناله و فریاد بود.

وی می‎گوید، زمانی‎که صفی الله برای نجات زخمی‎ها شتافت، انفجار دوم رخ داد به اثر آن این جوان جان باخت.

او افزود:

" در لحظه که انتحاری صورت گرفت بیشتر همکاران ما در ساحه رفتند و در حالت که زخمیان را کمک می‎کرد انفجار دیگر صورت گرفت و همکاران ما که به کمک انجا رفته بود تا آنان را نجات دهد آنان نیز شهید شدند."
واصل عمر می‎گوید، در کنار صفی الله شمار زیادی از همکارانش کشته و زخمی شده‎اند.

خانواده این جوان می‎گوید، از عروسی پسر شان چهار ماه می‎گذشت و صفی الله آرزوهای بسیاری داشت؛ اما تمامی این آرزوها را باخودش به خاک برد.

نعیم نظری مامای صفی الله به رادیو آزاد می‎گوید این جوان فرزند آخری خانواده بود و تازه عروسی کرده بود و با رفتن او مادرش به حالت کما رفته‎است.

او افزود:

" بسیار به آرزوها رفت آرزوهاییش یک فصید هم براورده نشد فامیل اش و استاد حفیظ الله که برادر بزرگ اش است و دو خواهر دیگر دارد و مادراش که امروز در این خانه یک ماتم است."

عصر روز سه شنبه در فاصله ده دقیقه یی دو انفجار غرب شهر کابل را لرزاند.

انفجار اول در سرک دارالامان در برابر دروازه ریاست پنجم امنیت ملی رخداد و انفجار دوم در در ظرف ۱۰ دقیقیه پس از این رویداد به وقوع پیوست.

بر اساس آخرین معلومات وزارت صحت عامه افغانستان، در این انفجار ۳۷ تن کشته و ۹۸ تن دیگر زخم برداشتند؛ اما برخی از رسانه‎ها شمار کشته شدگان و زخمی‎های این رویداد را بیشتر می‎گویند.

فریدون عبیدی رئیس تحقیقات جرایم جنایی قومندانی امینه کابل به رادیو آزادی گفت، بیشتر قربانیان این رویداد غیرنظامیان بودند.

در این میان، شماری از عالمان دین می‎گویند دشمنان افغانستان می‎خواهند با انجام چنین حملات، در میان مسلمانان هراس ایجاد کنند.

بسم الله عثمانی یکی از این عالمان دین به این باور است که، زیر نام جهاد و اسلام هدف قرار دادن افراد بی گناه، هدفیست برای بدنام سازی اسلام.

حملات انتحاری و انفجاری روز سه شنبه در کابل و دیگر ولایات، با واکنش مقام‎های افغان و شماری از سازمان‎های حقوق بشری روبه رو شده‎است.

رئیس جمهور غنی این رویداد را نکوهش کرده‎است و گفته‎است، عاملان چنین جنایات، در هیچ جایی از این کشور پنهان شده نخواهند توانست.

XS
SM
MD
LG