لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۶

وزارت داخله جرمنی: ورود مهاجرین به این‌کشور کاهش یافته است


بر اساس ارقام وزارت داخلۀ جرمنی در سال ۲۰۱۶ میلادی حدود ۲۸۰ هزار پناهجو از کشورهای متاثر از جنگ به جرمنی آمده‌اند که در مقایسه با سال ۲۰۱۵ میلادی یک کاهش چشمگیر را نشان می‌دهد. رقم این افراد در سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۸۹۰ هزار تن بود.

کاهش تعداد پناهجویان در جرمنی نشان می‌دهد که قوانین پناهجوی در این‌کشور سخت تر شده، سرحدات سایر کشورها مسدود شده‌است و پناهجویان به سادگی نمی‌توانند به اروپا سفر نموده و به جرمنی بروند.

به نوشتۀ آژانس خبری رویترز، در سال ۲۰۱۶ میلادی بیشترین پناهجویان در جرمنی از کشور سوریه بودند که ۳۶ درصد پناهجویان را تشکیل می‌دادند، به تعقیب آن پناهجویان افغان با ۱۷ درصد و عراقی ها با ۱۳ درصد در ردیف دوم و سوم قرار داشتند.

ارقام وزارت داخله جرمنی چند روز بعد از آن نشر می‌شود که انگیلا مرکل صدراعظم جرمنی از مسئولان امور پناهجویان خواست پروسۀ اخراج کسانی که در خواست پناهندگی شان رد شده‌است را به کشورهای شان سرعت بخشند.

انگیلا مرکل صدراعظم جرمنی
انگیلا مرکل صدراعظم جرمنی

انگیلا مرکل صدراعظم جرمنی به تاریخ نهم جنوری گفت:

"تجربه نشان می‌دهد که مقامات می‌توانند با سرعت فیصله کنند که کدام پناهجویان در کشورهای شان بطور کافی مصون نیستند و می‌توانند در جرمنی باقی بمانند."

انگیلا مرکل صدراعظم جرمنی در سخنرانی به یک کنفرانس کارمندان امور خدمات بشری تعهد کرد که مطمیناً همۀ پناهجویان رد شده به کشور های شان دوباره خواهند رفت و این تلاش‌ها زمانی موفق خواهد شد که با کشورهای آن‌ها در این مورد گفتگو شود.

اخراج پناهجویان رد شده از جرمنی بعد از آن سرعت یافت که به تاریخ نزدهم دسمبر در یک بازار مزدحم کرسمس در شهر برلین حمله تروریستی صورت گرفت و در نتیجۀ آن دوازده تن کشته شدند.

مقامات می‌گویند، این حمله را یک پناهجوی تونسی که تقاضای پناهندگی وی رد شده بود، انجام داده‌است.

به نوشتۀ آژانس خبری رویترز، سرازیر شدن پناهجویان در دو سال گذشته به جرمنی محبوبیت انگیلا مرکل را کاهش داده، انتقاداتی را هم باعث شده‌است.

گفته می‌شود مسئله ادغام پناهجویان در جرمنی، بخشی از کمپایین بزرگ انتخاباتی ماه سپتمبر خواهد بود و انگیلا مرکل به انتخاب شدن برای دور چهارم صدارت جرمنی آمادگی می‌گیرد.

XS
SM
MD
LG