لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۲

سرنوشت: ترمپ با افغانستان چه خواهد کرد؟


روزنامه های چاپ امروز کابل در پهلوی نشر سایر مطالب، برخی از مطالب و سرمقاله های شان را در مورد اظهارات اخیر رئیس جمهور جدید امریکا در ارتباطبه مبارزه با تروریزم اختصاص داده‌اند.

ویسا

روزنامه ویسادر سرمقاله اش با طرح سوالی نوشته است که ترمپ چه می‌کند؟ بشریت کشی یا نجات بشریت.

سرمقاله نویس می‌نویسد، مراسم تحلیف آقای ترمپ برای تمام جهان مهم بود چون امریکا تأثیر مستقیم بالای تمام دنیا دارد.

سرمقاله نویس همچنان می‌گوید که معلوم شود که موقف رئیس جمهور امریکا در برابر کشور های اسلامی چگونه خواهد بود، مبارزه با ترویزم را چگونه به پیش خواهد برد و بالاخره جنگ برای چه مدت دیگر ادامه خواهد داشت.

به باور سرمقاله نویس جنگ با تروریزم با امریکا به نقطه ابتذال آن رسیده‌است و دونالد ترمپ ستراتیژی جنگی علیه تروریزم را باید تغییر بدهد.

هیواد

روز نامه دولتی هیواد در سرمقاله اش با تأکید نوشته است که ادارۀ جدید امریکا به همکاری دوامدار اش با افغانستان ادامه خواهد داد.

سرمقاله نویس اضافه می‌نماید که قرارداد امنیتی میان امریکا و افغانستان وجود دارد و بخاطر مبارزه با تروریزم ، امریکا بدون شک که با افغاسنتان همکاری می‌کند.

در ادامه می‌نویسد که دونالد ترمپدر قسمت مبارزه با تروریزم استراتیژی جامع دارد و نویسنده ابراز امیدواری نموده که این مبارزه را به گونۀ جدی به پیش ببرد و بالاخره به این مبارزه نقطه اختتام بگذارد.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت هم در سرمقاله اش روی همین موضوع تمرکز نموده‌است و سؤال را مطرح نموده که ترمپ با افغانستان چه خواهد کرد؟

سرمقاله نویس می‌نویسد که موقف و سخنان آقای ترمپ در مورد افغنستان بسیار ناچیز بوده و حتی به هیچ محاسبه شده می‌تواند.

سرمقاله نویس اضافه می‌نماید که جنگ در افغانستان را جمهوری خواهان آغاز نمودند و بارک اوباما آن را طویل ساخت.

در سرمقاله ابراز امیدواری شده که آقای ترمپبه این جنگ اهمیت بدهد و به آن نقطه پایان بگذارد.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در سرمقاله اش نوشته است که منافع امریکا و افغانستان به هم ربط دارد. به باور سرمقاله نویس هنوز هم سیاست اداره جدید امریکا در قبال افغانستان واضح نیست ولی گفته شده که وضعیت جاری در افغانستان و منطقه برای امریکا از اهمیت به سزای برخوردار است و رئیس جمهور ترمپ حتماً در مورد توجه می‌کند.

XS
SM
MD
LG