لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۵

ملل متحد: بیش از ۳۰ فیصد افغان‌ها امسال به کمک نیاز دارند


نیویارک تایمز

روزنامۀ نیویارک تایمز زیر این عنوان با توجه به وضعیت عودت کنندگان و بی‌جا شدگان داخلی جنگ‌های افغانستان می‌افزاید که ملل متحد روز شنبه گذشته برای کمک‌های بشری با این افراد خواستار پنجصد میلیون دالر شد.

روزنامه می‌افزاید که با افزایش جنگ و درگیری‌ها در سال گذشتۀ میلادی در افغانستان روزانه ۱۷۰۰ تن مجبور شده‌اند منازل خود را ترک کنند و شمار آن‌ها بیش از شش صد هزار نفر است که یک رقم بی‌سابقه در مدت یکسال می‌باشد.

صدها هزار تن دیگر از پاکستان به افغانستان عودت کرده‌اند و به علت نا امنی‌ها در کشور چون بیجا شدگان داخلی زندگی می‌کنند و به مناطق اصلی خود رفته نمی‌توانند.

ملل متحد می‌گوید نُه میلیون و سه صد هزار تن به کمک نیاز دارند که این رقم نسبت به سال گذشته ۱۳ فیصد بالاتر است.

مارک باودین هماهنگ کننده کمک‌های بشری ملل متحد برای افغانستان در ملاقات روز شنبه خود با عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه در کابل در مورد عودت کنندگان و بی‌جا شدگان داخلی صحبت کرده‌است.

آقای باودین می‌گوید که با مشکلات زیاد رو به رو است و افغانستان ازلحاظ شمار بی‌جا شدگان داخلی بعد از سوریه در مرتبه دوم قرار دارد.

در این میان وزارت مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان گفته‌است که شمار بی‌جا شدگان داخلی به بیش از یک میلیون تن می‌رسد و به همین تعداد مردم از پاکستان و ایران به کشور خود برگشته‌اند و این سلسله در سال‌جاری میلادی هم ادامه دارد.

ریلیف

نشریۀ ریلیف در یک مطلب در این مورد می‌نویسد که افغانستان هنوز هم یکی از خطرناک ترین و پُر جنجال‌ ترین مناطق جهان‌است.

نشریه می‌افزاید که جنگ وحوادث طبیعی زندگی مردم را با خطر مواجه ساخته و در اغلب اوقات آن‌ها مجبور می‌شوند منازل خود را ترک گویند.

نشریۀ ریلیف می‌نویسد که در سال ۲۰۱۶ میلادی منطقه‌ای در افغانستان نبود که از جنگ و ناامنی‌ها در امان مانده باشد.

قانون جهانی کمک رسانی و حقوق بشر با یک سلسله تخطی‌ها چون قتل‌های هدفمند، حملات بر تأسیسات صحی و تعلیمی پی‌هم پایمال شد.

XS
SM
MD
LG