لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۳

ویسا: آیا امریکا در قبال افغانستان سیاست مشخص خواهد داشت؟


روزنامه‎های چاپ امروز کابل در پهلوی نشر سایر مطالب، برخی از مطالب شان را به اقدامات و برخورد حکومت جدید امریکا در مورد افغانستان اختصاص داده‎اند.

ویسا

روزنامه ویسا در شماره امروزی اش در مورد این‎که آیا امریکا در قبال افغانستان سیاست مشخص خواهد داشت، نگاشته‎است.

در ادامه مطلب از قول رئیس کمسیون روابط خارجی کانگرس ایالات متحده امریکا آمده‎است که اداره جدید امریکا در قبال افغانستان سیاست جدیدی را تعقیب خواهد کرد.

موصوف اضافه نموده‎است که کانگرس امریکا در مورد افغانستان به گونه جدی تمرکز خواهد داشت تا در زندگی مردم این کشور بهبود بیاید.

انیس

روزنامه دولتی انیس در این مورد در سرمقاله اش نوشته‎است که که اداره جدید ایالات متحده امریکا در برابر حامیان ترورویزم اقدامات جدی خواهد کرد.

در ادامه مطلب آمده‎است که رئیس جمهور ترمپ از دوران مبارزات انتخاباتی اش تا حال در مورد افغانستان ابراز نظر مشخص ننموده‎است.

به باور نویسنده، این باعث شده تا رسانه‎ها و کارشناسان در این مورد اشارات و اظهارات ضد و نقیص داشته باشند.

در سرمقاله همچنان آمده‎است که آقای ترمپ یعد از مراسم تحلیف اش تاکید نموده که در برابر تروریزم نه تنها که از ایتلاف‎های قبلی حمایت می‎کند بلکه در صدد ایجاد ایتلاف‎های جدید هم است.

در سرمقاله همچنان آمده‎است که آقای ترمپ گفته که مبارزه علیه داعش و سایر گروه‎های تروریستی در صدر اولویت‎های کاری اش قرار دارد.

اصلاح

روزنامه اصلاح نیز در این مورد نگاشته‎است که خواست حکومت افغانستان از حکومت جدید امریکا اینست تا ضمن حمایت دوامداراز نیروهای مسلح کشور، بالای پاکستان فشار وارد نماید تا از حمایت تروریستان دست بکشد.

و در ادامه این مطلب همچنان آمده‎است که این خواست‎ها در جریان صحبت تیلفونی رئیس جمهوری افغانستان با رئیس جمهوری امریکا نیز مطرح گردیده‎است.

XS
SM
MD
LG