لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۸

مقامات: ۲۷ تن از اثر سرمای شدید در درزاب جوزجان، جان باختند


در اثر سرمای شدید ۲۷ تن در ولسوالی درزاب جوزجان جان باختند.

مقامات جوزجان می‎گویند این افراد در اثر سرما و بارنده‌گی‎های دوامدار در ولسوالی درزاب در دو هفته گذشته ۱۲ کودک، ۳ خانم حامله و متباقی افراد محسن و بزرگسال جان باخته‎اند.

رحمت‌الله حشر ولسوال درزاب به رادیو آزادی گفت ده‎ها خانواده از قریه شاه‌توت ولسوالی صیاد سرپل که قبلاً در اثر تهدید گروه داعش و طالبان به ولسوالی درزاب آواره شده‌بودند برای فعلاً آن‎ها در مغاره‎ها زندگی می‎کنند.

او افزود:

"هم‌اکنون در درزاب ۵۰ سانتی برف باریده و راه‎های مواصلاتی بسیاری از قریه‎ها مسدود است و مردم بسیار به فقر و نبود امکانات بسر می‎برند."

در همین حال بایمراد یک‌تن از باشنده‌گان قریه مغل ولسوالی درزاب که بخاطر تداوی مریض‌اش به شهر شبرغان آمده‎است به رادیو آزادی گفت بسیاری از خانواده‎ها دسترسی به مواد خوراکه ندارند.

راه های مواصلاتی شماری از قریه های جوزجان بیشتر در فصل زمستان بسته میمانند.
راه های مواصلاتی شماری از قریه های جوزجان بیشتر در فصل زمستان بسته میمانند.

وی می‎گوید:

"هیچ‌چیز برای خوردن پیدا نمی‎شود اطفال و زنان به قریه‎ها به گدایی می‎روند و غیر ازین مردم دیگر چاره ندارند."

باشنده‌گان ولسوالی درزاب از دولت می‎خواهند تا برای رفع مشکل این بی‌جا شده‎ها چاره سنجی کند و به این معضل آنان خاتمه دهد.

محمد رضا غفوری سخنگوی والی جوزجان می‎گوید به زودی سروی خانواده‎های مستحق از جانب ادارات مؤظف صورت می‎گیرد و در روزهای بعدی به آنان رسیدگی خواهد شد.

این در حالیست که دو ماه پیش نیز ۲۰ تن از کودکان زیر سن ۱۲ سال در ولسوالی درزاب در اثر سرمای شدید و مریضی سینه و بغل جان باخته بودند.

گزارش: عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG