لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۴

ایران یک راکت و یک سیستم رادار را آزمایش می‌کند


ایران در جریان تمرینات نظامی روز شنبه خود باز هم یک راکت و یک سیستم رادار را آزمایش می‌کند.

این اقدام یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که ایالات متحدۀ امریکا تحریم‌های تازه را به خاطر آزمایش راکت بالستیک ایران بالای این‌کشور، وضع کرده‌است.

در صفحۀ انترنتی سپاه پاسداران انقلاب ایران آمده‌است، این مانور نظامی به دلیل آن اجرا می‌شود که "آمادگی کامل ایران برای پاسخدهی به تهدیدها و تحریم‌های شرم آور واشنگتن" به نمایش گذاشته شود.

رسانه‌های دولتی ایران گزارش داده‌اند که راکت‌های ساخت خود این‌کشور، سیستم‌های رادار، مراکز اداره و فرماندهی و جنگ افزارهای سایبری، درین تمرینات نظامی آزمایش خواهند شد.

خبر رسانی‌های ایران از قول یک قوماندان ارشد سپاه پاسداران می‌گوید، اگر کشور‌های دشمن کار نادرستی کنند، راکت‌های ساخت این‌کشور بر خاک آن‌ها پرتاب خواهند شد.

امیر علی حاجی زاده قوماندان نیروهای هوایی سپاه پاسداران انقلاب ایران روز شنبه گفت:

"اگر ما کوچکترین اشتباه را از دشمنان خود ببینیم، راکت‌های ما بر سر آن‌ها فرود خواهند آمد."

پس از روی کار آمدن حکومت به رهبری دونالد ترمپ در امریکا، روابط بین تهران و واشنگتن خرابتر شده‌است.

واشنگتن رسماً اعلان کرد که به خاطر آزمایش راکت بالستیک توسط ایران، این‌کشور را "تحت نظارت قرار داده‌است."

شان سپایسر سخنگوی قصر سفید، پس از اعمال تحریم ‌های جدید بر ایران روز جمعه در یک نشست خبری گفت:

شان سپایسر سخنگوی قصر سفید
شان سپایسر سخنگوی قصر سفید

"ما اوایل این هفته اعلان کردیم، گام‌های را برای رسیدگی به اقدامات اخیر ایران بر می‌داریم. ایالات متحده امریکا امروز بر ۲۵ شخص و نهادی که در برنامه راکت‌های بالستیکی کمک کرده و سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران تحریم وضع کردیم. این اقدام در عکس‌العمل به آزمایش راکت‌های بالیستک بیست و نهم ماه جنوری ایران و همچنان حمایت این‌کشور از تروریزم صورت گرفته‌است."

ایالات متحده امریکا آزمایش راکت‌ها از سوی ایران را تخطی از قطعنامه سال ۲۰۱۵ میلادی شورای امنیت سازمان ملل متحد خوانده است، ادعای که تهران آن را رد می‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آزمایش راکت‌های بالستیک از سوی ایران نشست اضطراری را برگزار کرد و موضوع را برای تحقیق بیشتر به یک کمیته درباره ایران محول نمود.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا روز جمعه در تیوتر خود هشدار داد که ایران با آتش بازی می‌کند.

همزمان با این، ایران شامل هفت کشوریست که به طور موقت از ورود شهروندان‌شان به ایالات متحده ممانعت می‌شود.

در پاسخ به این، ایران از دادن ویزه به اعضای تیم ملی کُشتی ایالات متحده که قرار بود در مسابقات بین‌المللی این رشته در ایران شرکت کنند، خود داری کرد.

XS
SM
MD
LG