لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۰

سنای امریکا خواهان اسناد در مورد روابط مشاورین ترمپ با روسیه شده‌است


بعد از استعفای مایکل فلین مشاور امنیت ملی رئیس جمهور دونالد ترمپ، سؤال‎های زیاد در مورد روابط مشاورین ترمپ با روسیه ایجاد شده‎است.

اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه کمیته امور قضایی سنای امریکا دیروز از لوی سارنوال امریکا و رئیس (اف. بی. آی) خواستند، اسنادی را در این زمینه در دسترس آن‎ها قرار دهند.

قانون‌گذاران در امریکا به مطرح کردن سؤال‎ها در مورد روابط مشاورین رئیس جمهور دونالد ترمپ با روسیه ادامه داده‎اند و تعداد جمهوری‎خواهانی که شامل این حلقه می‎شوند، در حال افزایش است.

اعضای دموکرات و جمهوری‎خواه کمیته امور قضایی سنای امریکا دیروز از جیف سیشنس لوی سارنوال و جیمز کومی رئیس «اف. بی. آی» خواستند، اسنادی را به این کمیته فرستاده و معلوماتی را در مورد کناره روی مایکل فلین در دسترس آن‎ها قرار دهند.

فلین
فلین

فلین که مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ترمپ بود، بعد از آن از این مقام کنار رفت که معلوم شد وی قبل از آن‌که به این سمت گماشته شود، در مورد تحریمات بر روسیه با سفیر آن‌کشور در واشنگتن صحبت کرده بود.

سناتور چک گرسلی و دایین فاینشتاین در اشاره به گزارش‌های که گویا «آف. بی. آی» و وزارت عدلیه در رویدادهای دخیل بودند که منتج به کناره روی فلین شد گفتند، این گزارش‎ها سؤال‎های قابل توجهی را در مورد صحبت فلین با مقامات روسی مطرح کرده‎است.

تبصره‎های دیگری که فشارها بر قصر سفید را افزایش داده‎اند، بیانات باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای امریکا است که از حامیان ترمپ می‎باشد.

باب کورکر گفته‎است، معضله روسیه آجندای ترمپ در امور خارجی و مسایل داخلی مانند خدمات صحی و سیاست مالی را تهدید می‎کند.

کورکر سؤال کرد که آیا قصر سفید توانایی آن را دارد که خود را با ثبات سازد؟

او همچنان گفت، فلین باید در کانگرس شاهدی بدهد.

کورکر به یکی از برنامه‎های تلویزیونی گفت:

"بیائید همه چیز در مورد مسئله روسیه را روشن سازیم، شاید این مشکل عمیق‌تر از چیزی باشد که ما فکر می‎کنیم."

سناتور لیندسي گراهام که سال گذشته رقیب ترمپ در انتخابات میان حزبی جمهوری‎خواهان برای پست ریاست جمهوری بود، خواهان تحقیقات وسیع دو حزبی اعضای کانگرس شده و گفته‎است، اگر معلوم شود که کمپاین انتخاباتی ترمپ با روسیه تماس داشت، یک کمیته جدید باید این تحقیقات را به پیش ببرد نه کمیته‎های از قبل موجود در کانگرس.

از سوی دیگر سناتور جان مک‌کین رئیس کمیته خدمات نظامی سنای امریکا، انجام تحقیقات مستقل را محتمل دانسته ولی گفته‎است، وی و دیگر اعضای کانگرس نیاز به معلومات بیشتر در مورد ادعای صحبت‎های فلین با مقامات روسی دارند.

مک‌کین گفت، چیزهای مانند این همیشه آکسیجن داخل اطاق را می‌بلعد و فضا را خفقان‌آور می‎سازد.

این‌گونه چیزها همیشه آکسیجن داخل اطاق را می‌بلعد.
این‌گونه چیزها همیشه آکسیجن داخل اطاق را می‌بلعد.

او افزود:

"مشاور امنیت ملی برای معاون رئیس جمهور واقعیت را نگفت و برکنار شد، این مسئله سؤال‎های زیادی را مطرح می‎کند که باید جواب داده شوند. در حال حاضر بدون موجودیت یک مشاور امنیت ملی و چیزهای دیگری که در قصر سفید جریان دارد، بخش امنیت ملی فلج شده‎است."

XS
SM
MD
LG