لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۶

در اثر بارندگی‌ برخی از شاهراه‌های هرات و بادغیس مسدود شده‌‎اند


ریزش برف و باران‌های اخیر شاهراه‌های حوزه غرب افغانستان را به روی ترافیک مسدود کرده است.

مقامات امنیتی در حوزه غرب از مردم می‌خواهند که تا امر ثانی در شاهراه هرات‌ -بادغیس و هرات – غور سیر و حرکت نکنند.

از سوی هم مسئولان در اداره مبارزه با حوادث طبیعی در غرب افغانستان می‌گویند که سیلاب‌های موسمی صدها خانه مسکونی را تخریب کرده و خانواده‌ها مجبور به ترک خانه‌های‌شان شده اند.

از نیمه‌های شب گذشته برف و باران شدید ولایات غربی افغانستان را فرا گرفته است.

مسئولان پولیس در غرب افغانستان می‌گویند شدت برف و باران‌های موسمی تمام شاهراه‌های ولایات غربی را بروی ترافیک مسدود کرده‌است.

عبدالرؤف احمدی مسئول مطبوعاتی قوماندانی ۶۰۶ انصار در غرب افغانستان از مردم می‌خواهد تا اطلاع ثانی در این مسیرها رفت و آمد نکنند.

وی گفت:

"به اثر بارش باران و برف موسمی که در شاهراه‌ها سرازیر شده، شاهراه هرات- سبزک به طرف بادغیس و همچنان به طرف غور هم اکنون مسدود است. به تمام نیروهای امنیتی دستور داده‌ایم که تمام شاهراه‌ها را تحت کنترول داشته باشند و به خاطر بازگشایی این شاهراه‌ها اقدام بکنند. بناءً تا اطلاع ثانوی از تمام هم وطنان خود می‌خواهیم که در این شاهراه‌ها سیر و حرکت نکنند."

بارندگی ها مشکلات مشابه را در ولایت بادغیس به وجود آورده است. آنطوری که عبدالظاهر بهاند سخنگوی والی بادغیس می‌گوید، سیلاب‌های ناشی از برف و باران‌های اخیر راه‌های بیشتر ولسوالی‌های این ولایت را با مرکز مسدود کرده است.

وی افزود:

"امروز دوباره در اثر برف باری‌های اخیر این راه به روی ترافیک مسدود شد، این بخاطری که از اثر سرازیر شدن سیلاب‌ها و طوفان شدیدی که در این مسیر است در نزدیکی ساحه لامان سیل سرازیر شده و راه مسدود شده است."

از سوی دیگر، عبدالحمید مبارز حمیدی رئیس اداره مبارزه با حوادث طبیعی در حوزه غرب کشور می‌گوید، بر اثر جاری شدن سیلاب‌ها صدها خانه مسکونی تخریب شده و صدها تن مجبور به ترک خانه‌های‌شان شده‌اند.

وی افزود:

"چیزی نزدیک به ۱۰۰خانواده باید از منطقه کشیده می‌شدند آن‌ها را از منطقه کشیدیم توسط پولیس ملی و تا شام کمک‌های اضطراری هم برای آنان می‌رسد. اینجا مردم منطقه دچار آب گرفتگی شدند، خانواده‌ها مجبور شدن خانه‌های خود را ترک کنند و به جای امن و به جایی که مساعد باشد جابه جا گردند. از تمام ولسوالی‌های هرات گزارش‌های به ما رسیده که متاسفانه در آنجا مردم آسیب دیده اند."

برف باری و جاری شدن سیلاب ها در هفته‌های اخیر باعث تلفات و خسارات زیادی در حوزه غرب افغانستان شده‌است.

در این مدت بیش از ۲۰ تن بر اثر سردی هوا و جاری شدن سیلاب ها جان باخته اند.

همچنان در کنار تلف شدن هزاران راس مواشی، ده‌ها خانه مسکونی، باغات و زمین‌های زراعتی نیز تخریب شده‌اند.

شاه پور صابر، هرات

XS
SM
MD
LG