لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۱

تورانتو ستار: اتهامات پاکستان تلاش جهت فشار آوردن بالای کابل است


تورانتو ستار

روزنامه کانادایی تورانتو ستار در شمارۀ دیروزی خود اتهامات پاکستان بر افغانستان بعد از حملۀ مرگبار اخیر در سند و مسدود ساختن سرحدات را یک تلاش اسلام آباد برای زیر فشار قرار دادن کابل عنوان می‎کند.

انفجار روز پنجشنبه در زیارت لعل شهباز قلندر در سیون شریف هشتاد و هشت کشته به جا گذاشت.

گروه جدا شده از طالبان پاکستانی بنام جماعت الاحرار مسئولیت این حمله را ادعا کرد.

روزنامه می‎نویسد که اسلام آباد با افزایش فشار خود از کابل می‎خواهد تا جلو گروه‎های را بگیرد که می‎گوید در افغانستان پناه گاه دارند و در پاکستان فعالیت می‎کنند.

ستار تریبیون

روزنامۀ امریکایی ستار تریبیون در شمارۀ اخیر خود بر ضرورت مبارزه در برابر گروه‎های افراطی در افغانستان تاکید کرده می‎نویسد که رئیس جمهور دونالد ترمپ نباید افغانستان را بباد فراموشی بسپارد و به سربازان بیشتر امریکایی و یک حکومت استوارتر درین کشور نیاز است.

روزنامه در یک مطلب مفصل خود از رئیس جمهور دونالد ترمپ تقاضا کرده که از وضعیت افغانستان غافل نشود.

ستارتریبیون می‎نویسد که جنگ شانزده ساله در افغانستان که از ذهن و نظرامریکا تاحدی دور افتاده است ولی غفلت در این مورد یک خطر بزرگ بدنبال خواهد داشت.

روزنامه دربارۀ ضرورت فرستادن سربازان بیشتر به افغانستان اظهارات اخیر جنرال جان نیکلسن قوماندان عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان را نقل کرده‎است.

وقتیکه یک سناتور امریکایی از جنرال نیکلسن پرسید که اگر ما سربازان خود را ازافغانستان فرا خوانیم آیا به کدام حملۀ تروریستی که درین کشور پلان شده باشد روبرو خواهیم شد؟ وی درپاسخ گفت که بلی آقای سناتور بدون شک.

روزنامۀ ستار تریبیون می‎نویسد اگرچه گروه موسوم به دولت اسلامی چنان حضوری که در عراق و سوریه دارد در افغانستان ندارد ولی بازهم به هر صورت در شرق این کشور برای خود جای پای درست کرده‎است.

روزنامه به گزارش‎های اخیر سربازگیری از سوی گروه داعش در شرق افغانستان اشاره کرده می‎نویسد که این گروه در صدد گسترش فعالیت و حملات خود در افغانستان است.

ستار تریبیون می‎نویسد در حالیکه صفوف شبکۀ القاعده در افغانستان متلاشی شده‎است جنگجویان گروه داعش با استفاده از فرصت سعی دارند این کشور را به یک مرکز استخدام و آموزش دهشت افگنان مبدل سازد.

روزنامه در پایان مطلب می‎نویسد که رئیس جمهور دونالد ترمپ تا به حال در بارۀ افغانستان تقریبا هیچ چیزی نگفته‎است ولی چون به آغاز بهار و موسم جنگ درین کشور فقط چند هفته باقی مانده‎است ادارۀ رئیس جمهور ترمپ باید پلان خود در بارۀ افغانستان را هرچه زودترتهیه کند و واضح سازد.

XS
SM
MD
LG