لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۳۸

کرکت بورد خریداری دو بازیکن افغان برای لیگ هند را یک افتخار دانست


 راشد آرمان
راشد آرمان

این یک آرمان بزرگ هر افغان است که بازیکن تیم ملی کرکت کشور جنگ زده خود را در لیگ‎های برتر دنیا ببیند و این آرمان در حال تکمیل شدن است و قرار است دو بازیکن تیم ملی کرکت افغانستان در لیگ برتر کرکت هند بازی کنند.

کرکت بورد افغانستان خریداری دو بازیکن تیم ملی کرکت این کشور را در بازی‎های لیگ برتر کرکت هندوستان یک دست آورد بزرگ در تاریخ کرکت افغانستان می‎خواند.

رئیس اجرائیوی کرکت بورد روز دوشنبه به رادیو آزادی گفت، پنج تن از بازیکنان تیم ملی برای اشتراک در مسابقات «آی. پی. ایل» یا لیگ برتر کرکت هند معرفی شده بودند که دو تن‌شان برای اشتراک در این مسابقات خریداری شدند.

محمد نبی عیسی خیل
محمد نبی عیسی خیل

این دو بازیکن راشد آرمان و محمد نبی عیسی‌خیل نام دارند که آرمان به ارزش چهل میلیون و عیسی‌خیل سه میلیون کلدار هندی برای بازی در تیم کرکت سنرایزر حیدرآباد خریداری شده‎اند و قرار است در دهمین دور مسابقات لیگ برتر کرکت هند بازی کنند.

تیم یاد شده قهرمان سال گذشته در بازی‎های لیگ برتر کرکت هند نیز بود.

کرکت بورد افغانستان در کنار این دو بازیکن، نام‎های شهزاد محمدی، دولت زدران و اصغر ستانکزی را هم شامل لیست پنج نفری ساخته بود اما بخت با این سه تن یاری نکرد.

شفیق ستانکزی رئیس اجرائیوی کرکت بورد افغانستان روز دوشنبه در صحبت با رادیو آزادی، اشتراک بازیکنان افغان در یکی از تیم‎های هند را یک افتخار خواند.

ستانکزی: شهزاد ویکت کیپر است و هر تیم ترکیب خود را می‎بیند که ویکت کیپر بیتسمن دارد یا ندارد، امکان دارد که از همین ترکیب شهزاد محروم شده باشد.
ستانکزی: شهزاد ویکت کیپر است و هر تیم ترکیب خود را می‎بیند که ویکت کیپر بیتسمن دارد یا ندارد، امکان دارد که از همین ترکیب شهزاد محروم شده باشد.

ستانکزی در این باره گفت:

"بدبختانه آن‎ها ترکیب تیم خود را می‎بینند، شهزاد ویکت کیپر است و هر تیم ترکیب خود را می‎بیند که ویکت کیپر بیتسمن دارد یا ندارد، امکان دارد که از همین ترکیب شهزاد محروم شده باشد، اگر نی در استعداد شهزاد هیچ سؤالی وجود ندارد، اما امیدواری‎ها زیاد است که در سال آینده شهزاد در این لیگ بازی کند."

پیش ازین بازیکنان افغان در لیگ‎های کرکت بنگله‌دیش و پاکستان بازی کرده‎اند و این اولین باریست که دو بازیکن افغان در لیگ برتر کرکت هند بازی می‎کنند.

«آی. پی. ایل» در بخش کرکت بعد از جام جهانی بازی بزرگ خوانده می‎شود که شکل تجارتی دارد.

محمد نبی عیسی‌خیل بازیکن که قرار است در لیگ برتر کرکت هند بازی کند در صفحه تویتر خود نوشته‎است که:

"امروز بسیار خرسند هستم نه‌تنها برای خود بلکه برای راشد آرمان خورد سن که با هم از طرف تیم سنرایزر در «آی. پی. ایل» بازی می‎کنیم."

ابراهیم مومند یکی از مبصرین کرکت، بازی دو بازیکن افغان را در لیگ برتر کرکت هند برای آینده کرکت افغانستان سودمند می‎داند.

او افزود:

"این نه‌تنها برای دو بازیکن بلکه برای کرکت افغانستان و ملی پوشان افغانستان زمینه کارکرد و رقابت خوب را فراهم می‎کند."

مسابقات لیگ برتر کرکت هند برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ میان هشت تیم برگزار شد و حالا در دهمین دور این مسابقات نیز هشت تیم با هم رقابت می‎کنند.

در این بازی‎ها هر تیم ۲۷ بازیکن دارد که هجده تن آن از هند و ۹ تن آن را از کشورهای بیرونی خریداری می‎کنند.

مسابقات بیست آوره تجارتی کرکت هند در پنجم ماه اپریل سال روان میلادی آغاز و تا بیست و یک ماه «می» ادامه پیدا خواهد کرد.

گزارش: نصرت پارسا

XS
SM
MD
LG