لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۳۶

قاسمی: استراتژی امریکا برای شکست داعش به نفع جهان است


کمیسیون امور دفاعی ولسی جرگه استراتژی جدید امریکا برای مبارزه و شکست گروه داعش را یک اقدام موثر و بجا می‌داند.

کمیسیون امور دفاعی ولسی جرگه افغانستان می‌گوید، عملی شدن استراتژی جدید امریکا برای مبارزه علیه داعش نه تنها به سطح افغانستان بلکه به سطح جهان هشتاد درصد موثر است.

علی اکبر قاسمی عضو این کمیسیون روز شنبه در صحبت با رادیو آزادی عملی شدن استراتژی جدید امریکا علیه داعش را یک اقدام بجا و مناسب عنوان کرده گفت:

" یک تصمیم بسیار بجا، مناسب و تاثیر گذار است. اگر آن‌ها علیه داعش موضع گیری نمایند و این گروه را سرکوب کنند، اینکار هشتاد درصد برای افغانستان و جهان موثر است."

به تازگی مقامات امریکایی استراتژی مبارزه و شکست داعش را تهیه کرده و به زودی برای دونالد ترمپ رئیس جمهور آن‌کشور پیشکش خواهد شد.

اینکه در این استراتژی جدید روی کدام موضوعات زیادتر تمرکز صورت گرفته‌است الی نشر آن مبهم خواهد بود ولی مقامات افغان به این باور استند که اگر در این استراتژی روی همکاری‌های بیشتر در امر مبارزه با تروریزم توجه گردد، در افغانستان نتایج ملموسی در پی خواهد داشت.

این استراتژی به اساس دستور دونالد ترمپ رئیس جمهوری امریکا به تاریخ ۲۸‌ام ماه جنوری سال روان از سوی وزارت دفاع ایالات متحده امریکا بررسی و تهیه شده‌است.

از سوی هم مقامات وزارت دفاع ابراز امیدواری می‌کنند که امریکا در راستای مبارزه با تروریزم بخصوص داعش نیروهای افغان را حمایت و همکاری نماید.

دولت وزیری سخنگوی این وزارت در صحبت با رادیو آزادی گفت:

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان
دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان

"ایالات متحده امریکا در راس مبارزه با تروریزم است هر قدر با افغانستان بیشتر کمک کند بهتر است و آرزوی ما اینست که به افغانستان بیشتر کمک شود و کسانی‌که تروریزم را حمایه می‌کنند بالای آنان فشار بیاورد تا جنگ در افغانستان خاتمه یابد و تمام گروه‌های تروریستی نابود شوند."

سخن از طرح استراتژی جدید شکست داعش در حالی مطرح می‌گردد که هم اکنون گروه داعش در ولسوالی‌های هسکه مینه، اچین، پچیراگام ولایت ننگرهار و برخی مناطق سرپل فعالیت دارد.

از سوی هم شماری از کارشناسان نظامی بدین باور اند که امریکا در سال‌های گذشته نیز استراتژی‌های مختلف را طرح کرده اما در عمل آنرا پیاده نکرده‌است.

عتیق الله امرخیل یکتن از این کارشناسان می‌گوید، عملی کردن استراتژی مبارزه علیه داعش وابسته به منافع امریکا است و این به نفع امریکا است که داعش سرکوب شود.

فرشته ندا

XS
SM
MD
LG