لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۶

ایشچی: تا ختم هفته جاری قضیه ام به ستره محکمه محول می‌شود


احمد ایشچی والی پیشین جوزجان
احمد ایشچی والی پیشین جوزجان

احمد ایشچی والی پیشین جوزجان می‌گوید که لوی څارنوالی به وی اطمینان داده‌است که قضیه اش تا پایان هفته جاری به ستره محکمه فرستاده خواهد شد.

آقای ایشچی روز شنبه به رادیو آزادی گفت، هر چند آن عده از محافظین عبدالرشید دوستم که علیه شان ادعا دارد توقیف نشده‌اند، اما افزود که فرستادن قضیه اش به ستره محکمه یک گام مثبت است.

وی گفت:

"تا جای که هیئت‌های لوی څارنوالی با ما صحبت کرده‌اند ادعای شان این است که حد اقل همین هفت تن که به جواب حاضر شده‌اند دوسیه از یک جانبه بودن بیرون شده‌است قرار اظهارات هیئت‌های لوی څارنوالی، تا اخیر همین هفته قضیه باید به ستره محکمه محول شود."

به اساس معلومات احمد ایشچی هنوز هم آن دو تن از محافظین جنرال دوستم که وی علیه شان ادعا دارد به لوی څارنوالی حاضر نشده و هفت تن که حاضر شده‌اند در توقیف قرار ندارند.

خواستیم تا در رابطه به پیش رفت قضیه آقای ایشچی نظر لوی څارنوالی را نیز داشته باشیم اما مسئولین این اداره حاضر به مصاحبه نشدند.

پس از ادعای احمد ایشچی که گویا جنرال عبدالرشید دوستم با وی بدرفتاری کرده و محافظین اش تلاش بر آزار و اذیت جنسی وی نموده‌اند، لوی څارنوالی افغانستان گفت که این قضیه را مورد بررسی جدی قرار خواهد داد.

اما آقای ایشچی می‌گوید که پس از سپری شدن حدود سه ماه از این قضیه، هنوز هم شاهد گام‌های جدی در زمینه نمی‌باشد.

اما اکنون که آقای ایشچی از فرستاده شدن قضیه اش به ستره محکمه حرف می‌زند آگاهان حقوقی می‌گویند که بدون بررسی همه جانبه، فرستادن این قضیه به ستره محکمه دردی را دوا نمی‌کند.

خالد سادات یکی از این آگاهان گفت که حکومت به ویژه نهاد های عدلی و قضایی به دلیل فشارها تلاش دارند تا قضیه احمد ایشچی را بدون طی مراحل قانونی نهایی کنند.

وی افزود:

"اگر تمامی جوانب این قضیه روشن نشود فکر نمی‌کنم که این یک قضیه کامیاب عنوان گردد همین طور اگر څارنوالی و یا محکمه تحت فشار قرار می‌گیرد فکر نمی‌کنم که عدالت در این قضیه تأمین شود."

به اساس گفته های آقای سادات، هر قضیه باید در مدت یک ماه تکمیل شود اما وی می‌گوید، نهاد های عدلی و قضایی افغانستان با گذشت بیش از یک ماه تا هنوز قضیه احمد ایشچی را نهایی نکرده‌اند.

وی تأکید می‌کند که این امر پرسش‌های جدی را در زمینه تطبیق قانون در این کشور به میان آورده‌است.

آرزو غیاثی

مرتبط

XS
SM
MD
LG