لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۳۵

پسر یک مخالف سیاسی ایران به زندان محکوم شد


حسین کروبی با پدرش
حسین کروبی با پدرش

حکومت ایران، فرزند یک‌تن از مخالفین سیاسی این کشور را محکوم به زندان کرد.

خانواده حسین کروبی و رسانه‎های دولتی ایران روز گذشته تائید کردند که فرزند مهدی کروبی یک‌تن از مخالفین سیاسی این کشور به شش ماه زندان محکوم شده‎است.

حسین کروبی به تبلیغات ضد حکومتی متهم شده‎است.

وی که محکوم به شش ماه حبس شده‎است، بیست روز وقت برای استیناف طلبی دارد.

حکومت ایران می‎گوید، حسین کروبی نامه پدرش را که سال گذشته به حسن روحانی رئیس جمهور این کشور فرستاده بود، نشر کرده‎است.

مقام‎های ایرانی در سال ۲۰۱۱ میلادی مهدی کروبی و حسین موسوی را در خانه هایشان نظر بند کردند.
مقام‎های ایرانی در سال ۲۰۱۱ میلادی مهدی کروبی و حسین موسوی را در خانه هایشان نظر بند کردند.

در این نامه مهدی کروبی از آقای روحانی خواسته‎است که پس از سال‎ها نظربند بودن در منزل، اکنون دوسیه او باید به محکمه علنی فرستاده شود.

مهدی کروبی ۷۸ ساله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۹ میلادی همراه با میر حسین موسوی یک‌تن از مخالفین ارشد سیاسی دیگر در برابر محمود احمدی نژاد به رقابت پرداختند.

آن‎ها برنده شدن آقای احمدی نژاد در انتخابات آن‌زمان را به چالش کشیده و تقلبی عنوان کردند، همچنان از مردم خواستند تا دست به اعتراض بزنند و حتی چندین تظاهرات را رهبری هم کردند.

مقام‎های ایرانی در سال ۲۰۱۱ میلادی مهدی کروبی و حسین موسوی را در خانه‌های شان نظربند کردند.

مقام‎های قضایی ایران، کروبی و موسوی را خاین عنوان کرده و گفتند که علیه آن‎ها اقدامات قانونی می‎کنند، اما تاکنون چنین نشده‎است.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران در سال ۲۰۱۳ میلادی در جریان مبارزات انتخاباتی خود وعده سپرد که مهدی کروبی و حسین موسوی را از نظربند آزاد خواهد کرد، اما با گذشت چهار سال از انتخاب وی هنوز هم این دو تن در خانه‌های شان نظربند اند.

حسین کروبی پسر مهدی کروبی نامه پدرش را که به روحانی فرستاده بود به برادرش که در لندن مستقر است ایمیل کرده و آن‌را با مردم شریک ساخته‎است.

در این نامه از حسن روحانی خواسته شده تا دوسیه مهدی کروبی را به محکمه علنی بفرستد.

روحانی که قرار است یکبار دیگر خود را در انتخابات ریاست جمهوری ایران نامزد کند، تعهد کرده که محدودیت‎ها در جریان نظربند بودن در خانه را کاهش خواهد داد، اما با مخالفت تندروان در پارلمان و قوه قضائیه در این مورد روبه‌رو شده‎است.

XS
SM
MD
LG