لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۸ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۱

غنی: سرنخ حمله بر شفاخانه داوود خان به هر جا منتهی شود، بررسی می‌شود


رئیس جمهور افغانستان می‎گوید، سرنخ حمله بر شفاخانه سردار محمد داوود خان به هرجای که منتهی شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محمد اشرف غنی مشخص شدن چگونگی و شناسایی عاملین حمله بر شفاخانه سردار محمد داوود خان را مهم می خواند.

بر اساس اعلامیه ریاست جمهوری، اشرف غنی این سخنان را شام روز گذشته در دیدار با افسران ارشد نیروهای امنیتی و دفاعی افغان بیان کرد.

مینه پال: رئیس جمهور در این دیدار بر جدیت در تحقیقات تاکید کرد.
مینه پال: رئیس جمهور در این دیدار بر جدیت در تحقیقات تاکید کرد.

دوا خان مینه پال معاون سخنگوی رئیس جمهور روز جمعه در این باره به رادیو آزادی گفت:

"رئیس جمهور در این دیدار بر جدیت در تحقیقات تاکید کرد و گفت که این حمله از هر جای و به واسطه هر کس که عملی شده باشد، حکومت افغانستان عاملین این رویداد را تعقیب و شناسایی کرده و به پنجه قانون خواهد سپرد."

در حمله مهاجمان مسلح بر شفاخانه سردار محمد داوود خان که چهار شنبه هفته گذشته صورت گرفت در آن حدود پنجاه تن کشته شدند و ده‎ها تن دیگر زخم برداشتند.

حکومت افغانستان برای بررسی این رویداد کمیسیونی را موظف ساخت که این کمیسیون گزارش نخست خود را دو روز پیش با رسانه‎ها شریک ساخت.

بر اساس این گزارش، تا حال هیچ سندی به دست نیامده که نشان دهد از داخل شفاخانه با مهاجمان همکاری صورت گرفته باشد.

مردم افغانستان به خصوص شهروندان کابل بی‎صبرانه در انتظار مشخص شدن چگونگی این حمله و شناسایی عاملین آن اند.

جنبش مدنی عدالت اجتماعی یکی از نهادهای مدنی است که می‎گوید، اگر حکومت جزئیات حمله بر شفاخانه سردار محمد داوود خان را با مردم شریک نسازد، مردم نسبت به حکومت بی اعتیار خواهند شد.

ذکی: تا جای که ما معلومات داریم تعداد کشته شده‎ها در حدود ۲۵۰ تن استند.
ذکی: تا جای که ما معلومات داریم تعداد کشته شده‎ها در حدود ۲۵۰ تن استند.

احمد ذکی رئیس این نهاد روز جمعه به خبرنگاران در کابل گفت، حمله بر شفاخانه سردار محمد داوود خان یک رویداد پیشچیده است و نیاز است تا حکومت بدون ضیاع وقت جزئیات این حمله را به مردم مشخص سازد.

او افزود:

"در باره رویداد شفاخانه سردار محمد داوود خان تا جای که ما معلومات داریم تعداد کشته شده‎ها در حدود ۲۵۰ تن استند و در باره شمار قربانیان تا این حد از حکومت نشنیده‎ایم، در این باره نگرانی نهاد مدنی ما در حال افزایش است."

محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع در صحبت با رادیو آزادی، اطمینان داد که کمیسیون موظف به زودی نتایج تحقیقات شان را ارایه خواهند کرد.

رادمنش: مردم منتظر باشند تا تحقیقات ما تمام شود.
رادمنش: مردم منتظر باشند تا تحقیقات ما تمام شود.

رادمنش افزود:

"من به همه مردم می‎گویم که منتظر باشند تا ما از بیست و چهار تن مظنون که زیر مراقبت ما است تحقیقات تمام شود، بعدا نتایج را به شکل حقیقت به مردم ارایه خواهیم کرد."

حمله بر شفاخانه سردار محمد داوود خان اولین حمله نیست، بلکه پیش از این مهاجمان انتحاری بر حوزه ششم پولیس هم حمله کردند که تلفات را به میان آورد.

باشنده‎های کابل از نهادهای امنیتی و به خصوص ادارات کشفی می‎خواهند تا برای جلوگیری حملات مخالفان مسلح دولت، تدابیر استخباراتی را بیشتر سازند.

نصرت پارسا

XS
SM
MD
LG