لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۲

تبصرۀ برخی از روزنامه های کابل در مورد سفر اتمر به روسیه


روزنامه های چاپ امروز کابل در بیشتری مطالب و تبصره‌های خود به چگونگی روابط میان افغانستان و روسیه و تعهدات آن‌کشور در خصوص کمک با افغان‌ها پرداخته اند.

سرخط

روزنامه سرخط در مطلبی در این باره نوشته است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته است که کشورش بر علاوه همکاری با پروسه صلح آماده کمک در زمینه آموزش پولیس افغانستان نیز است.

در مطلب به نقل از آقای پوتین آمده‌است که روسیه از تمام پروسه‌های که منتج به تأمین صلح در افغانستان شود حمایت می‌کند.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در مطلبی در این باره اظهارات سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه را به نشر رسانده‌است.

به نوشته نویسنده مطلب، آقای لاوروف در دیدار با محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان گفته است که روسیه آماده کمک در عرصه ارتقای ظرفیت نیروهای امنیتی افغان است.

در مطلب به نقل از وزیر خارجه روسیه آمده‌است که آنان حاضر اند تا در بخش‌های اقتصادی، تجارتی و بشری نیز با افغانستان همکاری کنند.

ویسا

روزنامه ویسا در مطلبی به نقل از مقامات افغان گفته است که در نتیجه سفر مشاور امنیت ملی رئیس جمهور به روسیه نگرانی‌ها در مورد روابط این‌کشور با طالبان مسلح رفع گردید و وضاحت در این زمینه بوجود آمد.

نویسنده مطلب به نقل از شورای امنیت ملی افغانستان نوشته است که روسیه از طالبان مسلح خواسته است که بخاطر تأمین صلح در این‌کشور سلاح‌های شان را به زمین گذاشته و روابط شان با گروه‌های تروریستی را قطع کنند.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG