لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۷

به ارزش ۲۰۰ میلیون دالر پروژه‌های انکشافی در فاریاب تطبیق می‎‌شوند


مقام‎های محلی ولایت فاریاب از تطبیق چندین پروژه زیربنایی به ارزش ۲۰۰ میلیون دالر در سطح آن ولایت خبر می‎دهند.

سید انور "سادات" والی فاریاب امروز سوم حمل به رادیو آزادی گفته‎است که این پروژه‎ها شامل تأمین آب آشامیدنی صحی در داخل شهر میمنه، اسفالت سرک، تأسیس بندهای آبگردان، انتقال و توسعه شبکه برق در ولسوالی‎ها، اعمار مکاتب و غیره بوده که در سال ۱۳۹۶ از سوی دولت در مرکز و ۱۴ واحد اداری فاریاب به منصه اجرا قرار می‎گیرد.

والی فاریاب همچنان می‎گوید، با تطبیق این پروژه‎های عام‌المنفعه حدوداً ۶۰ درصد مشکلات اجتماعی ساکنین فاریاب مرفوع خواهد شد.

سید انور "سادات" والی فاریاب
سید انور "سادات" والی فاریاب

او افزود:

"اگر ما به ارزش حدود دو صد میلیون دالر پروژه را در فاریاب عملی بسازیم، ۶۰ فیصد از مشکلات خود را حل خواهیم ساخت. این پروژه‎ها مثل بند آبگردان، شبکه آب رسانی در داخل شهر، انتقال برق در ولسوالی‎های المار و قیصار یا اسفالت داخل شهر وغیره که در سال جدید منظور شده و ان‌شاءالله تا یک ماه دیگر کارهای عملی این تعداد پروژه‎ها در فاریاب آغاز می‎گردد."

بیشتر از ۶۰ پروژه ساختمانی شامل این تعداد پروژه‎های انکشافی بوده که برای ارگان‎ها و ادارات دولتی در سال روان جدیداً اعمار می‎گردد.

والی فاریاب می‎افزاید، با آغاز کار این پروژه‎ها بیشتر از ۵ هزار نفر در فاریاب صاحب کار خواهند شد.

سادات تنش‎ها و درگیری‎ها میان افراد مسلح مربوط به احزاب سیاسی موجود در فاریاب را یگانه چالش و مانع در تطبیق پروژه‎های یاد شده عنوان کرده می‎افزاید:

"هنوز ما بالای جنجال‎های جنبش و جمعیت مصروف باشیم و یا جنگِ فلانی قریه با فلانی روستا را داشته باشیم و پروای آن را نداشته باشیم که ولایت مان آباد گردد، موجودیت این‌گونه مسایل مانع تطبیق پروژه‎ها در ولایت مان خواهد شد. من اتفاق و اتحاد همه اقوام محترم، احزاب سیاسی محترم، نهادها اجتماعی و بزرگان را خواهانم."

مردم فاریاب ازین اقدامات انکشافی ستایش کردند.
مردم فاریاب ازین اقدامات انکشافی ستایش کردند.

درین حال باشنده‌گان فاریاب نیز تطبیق پروژه‎های انکشافی را در ولایت‌شان استقبال نموده می‎گویند، اگر دولت بتواند پروژه‎های یاد شده را در ساحات مربوط به‌گونه درست عملی کند، سهولت‎های زیادی برای آن‎ها مساعد خواهد شد.

چند تن از شهروندان شهر میمنه نطریات خود را در زمینه به رادیو آزادی این‌گونه شریک ساختند.

غلام رسول باشنده فاریاب:

"تطبیق پروژه‎ها در ولایت ما بسیار مفید و مؤثر خواهد بود به‌خاطر که هم برای مردم کار و مشغولیت پیدا می‎شود و هم منطقه ما انکشاف می‎کند."

عبدالجبار باشنده شهر میمنه:

"همین پروژه‎ها که به هر منطقه یا ولسوالی تطبیق می‎شود، باید نیروهای امنیتی ما امنیت پروژه‎ها و تطبیق کننده‎های پروژه‎ها را به صورت درست تأمین بکنند. ما منظوری این تعداد پروژه را در ولایت خود استقبال می‎کنیم و بسیار خوش هستیم."

به‌گفته مقامات محلی، در سال گذشته نیز پروژه‎های متعددی از سوی مرکز در فاریاب منظور شده بود اما بنابر مشکلات امنیتی برخی ازین پروژه‎ها از تطبیق بازمانده بود.

گزارش: رحمت‌الله رها

XS
SM
MD
LG