لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۴

تبصره روزنامه‌های چاپ کابل در مورد استیضاح مسئولین امنیتی


استیضاح مسئولین سکتور امنیتی و عکس العمل رئیس جمهور در پیوند به آن، موضوعات عمده برخی از روزنامه‎های چاپ امروز کابل را تشکیل می‎دهد.

سرخط:

روزنامه سرخط در این رابطه در یکی از مطالب اش نگاشته‎است، در ملاقاتی‎که رئیس جمهور با برخی از اعضای ولسی جرگه داشت گفته‎است، به صلاحیت‎های قانونی شورای ملی افغانستان احترام دارد و همکاری بین قوای سه گانه دولت افغانستان سبب می‎شود تا ثبات در کشور مستحکم شود.

نویسنده مطلب اضافه می‎نماید این اظهارت در حالی صورت می‎گیرد که برخی از اعضای ولسی جرگه اخیرآ گفته‎اند، رئیس جمهور هشدار داده در صورتی‎که ولسی جرگه سران ارگان‎های سکتور امنیتی را سلب صلاحیت نماید، ولسی جرگه را منحل خواهد کرد.

هیواد:

روزنامه دولتی هیواد همچنان در رابطه به ملاقات رئیس جمهور با روسای کمسیون‎ها و برخی اعضای ولسی جرگه نوشته‎است و از قول عبدالروف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه می‎نویسد که آنان از برنامه‎های اصلاحی و انکشافی حکومت حمایت می‎نمایند.

ولی در مطلب ذکر نگردیده که آیا در مورد استیضاح ورزای سکتور امنیتی بحث شده‎است یا خیر؟

سرنوشت:

روزنامه سرنوشت سرمقاله اش را در این مورد اختصاص داده است و گفته شده که ارگ به تکرار موضوع انحلال ولسی جرگه را از سوی رئیس جمهور رد نموده‎است.

در سرمقاله آمده‎است که این ادعای که از سوی برخی از وکلا صورت گرفته‎است باید از ایشان وضاحت خواسته شود و همچنان ولسی جرگه در تصامیم اش نباید تحت تاثیر ارگ قرار داشته باشند.

به باور سرمقاله نویس ارگ و رئیس جمهور نباید به این بسنده کنند که به تصامیم ولسی جرگه احترام قایل اند، باید در عمل هم از آن حمایت نمایند.

آرمان ملی:

روزنامه آرمان ملی در سرمقاله اش نگاشته‎است که امیدوارند تا رئیس جمهور به ولسی جرگه اجازه بدهد تا مسئولین سکتور امنیتی را مورد استیضاح قرار بدهد تا آنان وظایف و مسئولیت های‎شان را به خوبی انجام بدهند چون نتیجه بازپرس و استیضاحهر چه باشد به نفع کشور تمام خواهد شد.

XS
SM
MD
LG