لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۱۳

احمدی: تا ۴۰ درصد عامل نا امنی ولایات شرقی و جنوب غرب، مواد مخدر است


معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله می‎گوید که طالبان مسلح، گروپ‎های تروریستی و مافیایی در قاچاق و انتقال مواد مخدر دست دارند.

این معینیت می‎گوید که عامل ۳۰ تا چهل در صد نا امنی در ولایت‎های شرقی و جنوب غرب، قاچاق و انتقال مواد مخدر است.

باز محمد احمدی معین مبارزه با مواد مخدر این وزارت روز سه شنبه در یک نشست خبری گفت که آنان مانند یک شرکت در قاچاق و انتقال مواد مخدر نقش دارند و از همین طریق پول بدست می‎آورند.

احمدی گفت که همکاران بین المللی مبارزه با مواد مخدر را همانند تروریزم باید تهدید جدی و بزرگ بشمارند اما به گفته وی بدبختانه تا حال در برابر آن جدی نبوده‎اند.

احمدی: همکاران بین المللی مبارزه با مواد مخدر را همانند تروریزم باید تهدید جدی و بزرگ بشمارند اما به گفته وی بدبختانه تا حال در برابر آن جدی نبوده‎اند.
احمدی: همکاران بین المللی مبارزه با مواد مخدر را همانند تروریزم باید تهدید جدی و بزرگ بشمارند اما به گفته وی بدبختانه تا حال در برابر آن جدی نبوده‎اند.

وی افزود:

"طالبان، گروپ‎های تروریستی و مافیایی با هم نزدیک کار می‎کنند طالبان مناطق را نا امن می‎کنند تا زمینه برای باندهای مافیای فراهم شود، اطلاعات که ما داریم ملل متحد نیز در جریان است که بسیاری از رهبران طالبان مستقیما در قاچاق و انتقال مواد مخدر دست دارند."

به گفته آقای احمدی، نا امنی کشت انتقال و قاچاق مواد مخدر با یکدیگر رابطه مستقیم دارند.

این در حالیست که مقام‎های امنیتی افغان در سال ۱۳۹۵ به تعداد ۲۶۸۳ قاچاقبر بزرگ و کوچک مواد مخدر که نام‎های شان در لیست سیاه مافیا شامل بود بازداشت کرده‎است.

روز دوشنبه نیروهای امنیتی دو موتر پر از مواد مخدر که منسوب به شاروال پیشین بغلان بوده، ضبظ و در پیوند به آن ۹ تن را بازداشت کرده‎اند.

از سوی هم جنرال خدیداد وزیر پیشین مبارزه با مواد مخدر افغانستان روز سه شنبه به رادیو آزادی گفت که طالبان، مافیای داخلی و مفسدین از قاچاق وتولید کوکنار بهره می‎برند.

نامبرده افزود:

"شما در جریان هستید که نود درصد تریاک جهان در افغانستان کشت می‎شود، در افغانستان نا امنی است و القاعده، طالب، مافیای داخلی و مفسدین همه از قاچاق تریاک سود می‎برند."

مقام‎ها در حالی از بهره گیری تروریستان و مخالفان مسلح از کشت و قاچاق مواد مخدر سخن می‎زنند که به گفته آگاهان نا امنی در کشور با گذشت هر روز افزایش می‎یابد و این مسئله مردم را نگران کرده‎است.

نورالله شایان

XS
SM
MD
LG