لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۱۲

مأموریت حمایت قاطع: هدف اساسی ما در ۱۳۹۶ شکست داعش در افغانستان است


مأموریت حمایت قاطع در افغانستان می‎گوید، هدف اساسی آنان در سال ۱۳۹۶ شکست داعش در این کشور می‎باشد.

این مأموریت می‎گوید اگر داعش از نقاط دیگر جهان در این کشور بیاید کشته و یا اسیر خواهد شد.

دگروال ویلیم سلاوین سخنگوی مأمویت حمایت قاطع روز پنجشنبه در یک نشست خبری مشترک در کابل گفت، در سال گذشته میلادی داعش دو سوم مناطق تحت کنترول‌اش را در افغانستان از دست داده و شماری افراد وابسته به این گروه نیز ۵۰ در صد کاهش یافته‎است.

سلاوین می‎گوید، آنان بصورت دوامدار داعش را در ننگرهار و کنر تحت فشار قرار می‎دهند تا این گروه به‌طور کامل در افغانستان از بین برود.

سلاوین: هدف ما در سال ۱۳۹۶ شکست داعش در افغانستان است.
سلاوین: هدف ما در سال ۱۳۹۶ شکست داعش در افغانستان است.

وی افزود:

"هدف ما در سال ۱۳۹۶ شکست داعش در افغانستان است تا جنگجویان داعش بعد از شکست خوردن در دیگر نقاط جهان به فکر افغانستان منحیث پناهگاه امن برای‌شان نباشد پیام ما برای جنگجویان داعش که فکر می‎کنند افغانستان پناهگاه امن برای‌شان است چنین است که اگر در افغانستان آمدید کشته و یا اسیر خواهید شد."

گزارش‎های وجود دارد که داعش پس از تحت فشار قرار گرفتن در عراق و سوریه در تلاش هستند تا در افغانستان و مناطق همجوار آن جابه‌جا شوند.

اما سخنگوی حمایت قاطع می‎گوید، در ماه گذشته در عملیات ضد مخالفین ایالات متحده امریکا ۷۹ بار حملات مرگبار علیه داعش در ننگرهار صورت گرفته که در نتیجه آن ۲۰۰ تن افراد وابسته به این گروه کشته شده‎است.

به‌گفته آقای سلاوین، در سال گذشته میلادی داعش دو سوم مناطق تحت کنترول‌اش را در افغانستان از دست داده و شماری افراد وابسته به این گروه نیز ۵۰ در صد کاهش یافته‎است.

عملیات نیروهای افغان علیه داعش در ننگرهار
عملیات نیروهای افغان علیه داعش در ننگرهار

سخنگوی حمایت قاطع همچنان سال ۲۰۱۷ را یک سال پر از چالش خوانده اما می‎گوید که آنان به مأموریت، آموزش، مشوره و کمک ناتو در راستای کمک به نیروهای امنیتی افغان ادامه می‎دهند تا آنان بتوانند افغانستان را امن و با ثبات سازند.

از سوی هم دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع که در این نشست حضور داشت تأکید کرد که نیروهای امنیتی افغان در جریان عملیات‌های شان در ماه حمل سال جاری دستاوردهای خوبی داشته‎اند.

اقای وزیری همچنان گفت که از آغاز ماه حمل تا کنون در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایات ننگرهار و هلمند تلفات زیادی به گروه داعش وارد گردیده‎است.

وزیری: در جریان عملیات ماه حمل سال جاری ده‎ها تن افراد وابسته به گروه داعش به شمول دو قوماندان آنان کشته شده‎اند.
وزیری: در جریان عملیات ماه حمل سال جاری ده‎ها تن افراد وابسته به گروه داعش به شمول دو قوماندان آنان کشته شده‎اند.

او افزود:

"ما در ماه حمل سال روان دستاوردهای خوب در ولایت ننگرهار داشتیم، نیروهای امنیتی افغان در ولسوالی‎های اچین و کوت ننگرهار گروه‌های زیادی داعش را از بین بردند و پناهگاه‎های امن و مراکز آموزشی آنان را نیز از بین بردند علاوه برین عملیات ما در ولسوالی‎های مارجه و نادعلی ولایت هلمند به خوبی پیش می‎رود و نتایج خوب نیز دارد."

آقای وزیری می‎گوید، در جریان عملیات ماه حمل سال جاری ده‎ها تن افراد وابسته به گروه داعش به‌شمول دو قوماندان آنان کشته شده‎اند.

به‌گفته سخنگوی وزارت دفاع، هم‌اکنون عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایات هلمند، کندهار، فراه، کاپیسا، هرات، بادغیس ،زابل و فاریاب با موفقیت پیش می‎رود.

گزارش: فرشته ندا

XS
SM
MD
LG