لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۱

سکای سپورت: تیم ملی کرکت افغانستان در ماه جولای تاریخ ساز می‎شود


نشریه سکای سپورت در شماره اخیر خود در باره پیروزی‎های تیم ملی کرکت افغانستان مطلبی را به نشر رسانده‎است که در بخش آن می‎نویسد تیم ملی کرکت افغانستان در ماه جولای تاریخ ساز می‎شود.

تیم ملی کرکت افغانستان قرار است در ۱۱ جولای در میدان کرکت لوردز بازی کند.

درین بازی افغانستان با تیم منتخب جهانی بنام مارلیبون کرکت کلب یا ام سی سی مقابل می‎شود.

کیپتان تیم ام سی سی گفته‎است تیم کرکت افغانستان در سیر سعودی می‎خواهد به اوج آن برسد و برای بازی کنندگان تیم منتخب جهانی توصیه می‎کند که با یک تیم ساده رو به رو نیستند وتیم افغانستان را نباید دست کم بگیرند.

نشریه در مطلب خود به بازیکنان تیم ملی افغانستان مانند راشد خان و محمد نبی اشاره می‎کند که در صحنه جهانی شهرت کسب کرده‎اند.

کیپتان تیم ام سی سی گفته‎است افتخار دارد که میزبان تیم ملی کرکت افغانستان در این میدان می‎باشد.

تروت دایجست

نشریه تروت دایجست Truth Digest در شماره اخیر خود در مورد طولانی شدن جنگ افغانستان مطلبی را به نشر رسانده که در بخش آن می‎نویسد چندی قبل از سالگرد جنگ داخلی امریکا یاد بود به عمل آمد که در آن این موضوع یاد آوری شد که جنگ افغانستان نسبت به جنگ داخلی امریکا هم طولانی تر شده‎است.

جنگ افغانستان همچنان از جنگ دیگر امریکا در دهه ۱۹۶۰ یعنی جنگ ویتنام هم طولانی تر می‎باشد، اما تفاوت اینست که صدا و فریاد مردم امریکا در مورد جنگ افغانستان آنقدر بلند نیست.

پای امریکا به این جنگ طولانی بعد از وقایع ۱۱ سپتمبر سال ۲۰۰۱ میلادی کشانده شد و این دراز ترین عملیات نظامی خارجی را در تاریخ این کشور نشان می‎دهد.

به نوشته نشریه این جنگ را جورج دبیلو بوش آغاز کرد، اما بعد از آن دو دوره رئیس جمهور اوباما هم به پایان رسید و میراث این جنگ به رئیس جمهور ترمپ مانده‎است.

هرچند اوباما در آغاز دوره خود توسعه جنگ افغانستان را در صدر سیاست خارجی خود قرار داده بود و میگفت که در این جنگ باید پیروز شوند، اماوقتی که قصر سفید را ترک می‎کرد اوباما بسیار کم در مورد جنگ افغانستان سخن گفت.

حالا به نوشته نشریه، اوباما هر دو دوره کاری خود را تکمیل کرد و در آغاز تعداد سربازان کشورش را در افغانستان به صد هزار بلند برد، اما در نهایت این تعداد را به کمتر از ده هزار کاهش داد. ولی یک نکته واضح است که اوباما از مسند قدرت در امریکا خارج شد اما جنگ افغانستان همچنان ادامه دارد و در آینده نزدیک هم هیچ امید برای ختم آن مشاهده نمی‎شود.

XS
SM
MD
LG