لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۳

والی سرپل خواهان دوام عملیات تصفیوی در این ولایت شد


مقامات سرپل راه اندازی عملیات تصفیوی تحت نام "البرز یک" را مؤثر خوانده و خواهان ادامۀ آن تا نابودی آخرین لانه‌های تروریستان داخلی و خارجی در این ولایت شدند.

والی سرپل از کشته و زخمی شدن ۳۸ تن از شورشیان داخلی و خارجی طی ۲۴ ساعت گذشته در نتیجۀ راه اندازی این عملیات در ولسوالی صیاد این ولایت خبر می‌دهد.

محمد ظاهر وحدت والی سرپل به رادیو آزادی گفت، در جریان این عملیات در مناطق بازار کمی و پسته مزار ولسوالی صیاد این ولایت ۱۶ تن از شورشیان داخلی و خارجی به‌شمول یک سرگروپ مشهور این گروه بنام مستعار مستحب که تبعۀ خارجی می‌باشد کشته شده و ۲۲ تن دیگر آنان زخمی گردیده‌اند.

به‌گفته آقای وحدت یک مقدار تجهیزات نظامی آنان نیز بدست نیروهای امنیتی افتاده و همچنان تعدادی از وسایط حربی‌شان در اثر ضربات هوایی منهدم گردیده‌اند.

محمد ظاهر وحدت والی سرپل
محمد ظاهر وحدت والی سرپل

والی سرپل کشته شدن یک تن و جراحت برداشتن هفت تن از نیروهای شامل این عملیات را نیز تأئید کرده گفت:

"دشمن طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ کشته، ۲۲ زخمی دارد و یک مقدار جنگ افزار‌ شان به دست نیروهای امنیتی افتاده که خوشبختانه نیروهای امنیتی ما با مورال عالی در حال پیشروی اند. ما هم متأسفانه یک کشته از نیروهای مردمی خود داریم و ۷ زخمی."

والی سرپل در خط مقدم نبرد خطاب به نیروهای شامل عملیات البرز یک گفت، از قوماندانی اعلی قوای مسلح و رئیس جمهور کشور امر می‌گیرد که این عملیات تا تصفیۀ آخرین لانه‌های شورشیان در این ولایت ادامه خواهد داشت.

وی افزود:

"من از آدرس مردم سرپل برای شما خطاب می‌کنم که طی دو سال گذشته یکبار چانس یا نوبت عملیات به سرپل رسید تا اینکه این عملیات نتیجۀ مطلوب نداشته و پیشروی قابل قبول نداشته، از قوماندانی قول اردو، قوماندانی زون پولیس، وزارت دفاع، داخله و ریاست عمومی امنیت ملی درخواست می‌کنم تا قوای تازه‌نفس بیشتری را به سرپل اعزام نمایند و در صورت نیاز از سرقوماندان اعلی قوای مسلح جناب رئیس صاحب جمهور امر ادامۀ این عملیات را می‌گیرم تا آخرین لانه‌های هراس‌افگنان بین‌المللی در این ولایت نابود شوند."

عملیات بهاری برای باز پس‌گیری بخش‌های از دست رفته ولسوالی صیاد سرپل چهار روز قبل آغاز شد.

مسئولان امنیتی در ولایت سرپل می‌گویند، عملیات تصفیوی بهاری «البرز ۱» را در بخش‌های غربی ولسوالی صیاد این ولایت راه اندازی نموده‌اند.

گفتنی است که پس از پنج ماه سقوط ۹۰ درصدی ولسوالی صیاد این نخستین عملیات است که در این ولایت راه اندازی می‌گردد.

گزارش: عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG