لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۲

توزیع مواد درسی از کمک یونیسف به شاگردان معارف در کندز آغاز شد


مسئولان ریاست معارف کندز از توزیع مواد درسی برای شاگردان و استادان مکاتب این ولایت خبر می‌دهند.

محمد رستم احمدی رئیس معارف کندز می‌گوید که آنان در سطح این ولایت برای یک صد هزار متعلمین و برای بیش از ۲ هزار استادان مکاتب این ولایت روند توزیع مواد مُمدی درسی را آغاز کرده‎اند.

آقای احمدی بیان نمود، که این مواد درسی را دفتر "UNICEF" با اداره معارف کندز کمک کرده‎است.

شاگردان معارف در یکی از مکاتب بدون ساختمان.
شاگردان معارف در یکی از مکاتب بدون ساختمان.

وی افزود:

"ما توزیع مواد درسی را برای صد هزار متعلمین و برای بیش از دو هزار تن استادان مکاتب آغاز نمودیم و در این مواد درسی شامل، کتابچه، قلم، پنسل، بکس‌های مکتب، خط‌کش و غیره مواد مُمد درسی شامل هستند و این مواد درسی در عرصه تعلیم و تربیه برای ما خیلی مُفید تمامی می‌شود."

بر بنیاد گفتۀ‌های رئیس معارف کندز که در سال روان به هزینه ۶ میلیون دالر امریکایی از سوی یک مؤسسه خیریه چهار لیسه عالی در سطح این ولایت نیز اعمار می‌گردد.

از سوی دیگر امرالدین ولی رئیس شورای ولایتی کندز می‌گوید که با آغاز سال نو وضعِ امنیتی در شهر کندز تاحدی بهتر شده، اما از مقام‌های محلی این ولایت می‌خواهد که در خصوص استحکام تأمین امنیت به سعی و تلاش‌شان شدت ببخشند.

یک مکتب دور افتاده در کنر
یک مکتب دور افتاده در کنر

وی افزود:

"ما شاهد توزیع مواد درسی از سوی ریاست معارف به شاگردان مکاتب هستیم و این مسئله مردم را دیگر هم امیدوار می‌کند و ما خوش هستیم که در کندز دروازه‌های تمامی مکاتب بروی شاگردان باز است و این نمایان‌گر این است که روز به روز وضعیت امنیتی این ولایت خوب‌تر می‌شود."

در همین حال اسدالله عمرخیل، از مخالفان مسلح حکومت خواست که از جنگ و برادرکشی دست بکشند و به پروسه صلح یک‌جا شوند و هم‌چنین در قرا و قصبات برای فرزندان‌شان زمینه تعلیم و تربیه را مساعد سازند.

بر اساس معلومات ریاست معارف کندز، هم‌اکنون در سطح این ولایت بیش از ۵۰۰ باب مکتب به‌شمول مدارس دینی موجود است، اما از این میان ۲۷۵ باب آن فاقد تعمیر اند و شاگردان در فضای باز مصروف کسب آموزش و پرورش اند.

گزارش: اجمل آرین

XS
SM
MD
LG