لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۵۳

انیس: مردم از حکومت توقع دارند تا افراد غیر مسئول خلع سلاح شوند


روزنامه‎های چاپ امروز کابل در شماره‎های امروز شان روی موجودیت افراد و گروه‎های مسلح غیر مسئول در شهر تمرکز نموده‎اند.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در شماره امروزی اش نوشته که یکی از مسئولین پیشین وزارت امور داخله گفته‎است که برخورد دوگانه حکومت با گروه‎های مسلح غیر مسئول سبب شد تا برخی از گروه قدرت بیشتر کسب نمایند.

در مطلب از قول منیر منگل معین پیشین وزارت امور داخله همچنان آمده‎است که برخورد دوگانه حکومت زمینه کسب بیشتر قدرت را در شمال برای برخی گروه‎ها مساعد ساخته‎است. آقای منگل در مصاحبه با رادیو آزادی گفته‎است که برخی ارگان‎ها خود را درین مسئله ذینفع می‎دانند و به همین هدف از آنان حمایت می‎نمایند.

انیس

روزنامه دولتی انیس در سرمقاله اش نوشته‎است که مردم از حکومت توقع دارند تا افراد و گروه‎های مسلح غیر مسئول را خلع سلاح نماید.

به باور سرمقاله نویس، با تطبیق پروسه دایاگ بی بند باری‎ها نا اندازه کاهش یافتو لی با خروج نیروهای بین المللی از افغانستان آهسته آهسته این بی بند و باری‎ها افزایش یافت و تعداد افراد مسلح غیر مسئول هم ازدیاد پیدا کرد.

در ادامه سرمقاله آمده‎است که این همه سبب شده تا نا امنی‎ها در کشور زیاد شود و مردم از حکومت و نیرو های امنیتی می‎خواهندتا در قسمت تامین امنیت توجه نمایند و سلاح افراد مسلح غیر مسئول را جمع آوری نمایند.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در سرمقاله همچنان روی همین موضوع تمرکز نموده‎است و نگاشته‎است که افراد یا دزدان مسلح غیر مسئول امنیت برخی ساحات شهر را متشنج ساخته‎اند و دست به دزدی میزنند.

سرمقاله نویس از نیروها ی امنیتی می‎خواهد تا به آنان اجازه ندهند تا بالای خانه و موتر مردم دست دازی کنند چون تامین امنیت و حفظ جان و مال مردم وظیفه و مسئولیت نیروهای امنیتی است.

سرمقاله نویس همچنان از شورای ملی می‎خواهدتا از کارکرد مقامات امنیتی نظارت جدی نمایند چون برای مسئولین امنیتی برای بار دوم رای اعتماد دادندو همین نظارت باعث خواهد شد تا امنیت در جامعه بیشتر از پیش تامین شود.

XS
SM
MD
LG