لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۱۷

ویسا: اگر قبله حکومت درست نشود هزارها مصیبت به بارو خواهد آورد


ادامه اختلافات میان رهبران حکومت وحدت ملی از مهمترین مطالب و تبصره‎های روزنامه‎های چاپ امروز کابل است.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت با اشاره با اختلافات موجود میان رهبران حکومت وحدت ملی درمطلبی نوشته‎است که آینده این حکومت متزلزل است.

درمطلب به نقل از گروه بین المللی بحران آمده‎است که اگر به چالش‎های موجود در حکومت رسیدگی صورت نگیرد، ممکن نا امنی‎ها افزایش یابد و جنگ‎های داخلی آغاز گردد.

سرنوشت در سرمقاله اش گفته‎است که ریاست جمهوری و ریاست اجرائیه تاکید دارند که در مسایل ملی و مهم رهبران حکومت اختلاف نظر ندارند.

اما سرمقاله نویس می‎گوید که موجودیت اختلافات میان ارگ و قصر سپیدار از هیچکس پنهان نبوده و این اختلافات سبب افزایش فساد، نا امنی و اعمال ناقانونی نیز شده‎است.

ویسا

روزنامه ویسا در مطلبی به نقل از شماری از اعضای شورای ملی نوشته‎است که گزارش گروه بین المللی بحران در مورد حکومت وحدت ملی درست است.

نویسنده مطلب نوشته که از آغاز حکومت وحدت ملی اختلافات بر سر قدرت وجود داشته و افغانستان را در بخش‎های مختلف با چالش روبرو ساخته‎است.

این روزنامه در سرمقاله اش نیز به همین موضوع پرداخته و گفته‎است که اگر قبله حکومت وحدت ملی درست نشود و بی پروایی‎ها دراین زمینه ادامه یابد قربانی، بدبختی، جنگ و صدها و هزارها مصیبت و ذلت در نصیب افغان‎ها خواهد بود.

دنیا

روزنامه دنیا در سرمقاله اش نوشته‎است که ادامه اختلاف‎ها میان رهبران حکومت سبب بی ثباتی نظام سیاسی شده‎است.

سرمقاله نویس می‎گوید که حکومت وحدت ملی از آغاز با مشکلات سیاسی به همراه بود و کارهایش را بگونه نا همآهنگ آغاز کرد.

به باور سرمقاله نویس از آغاز کار حکومت نه تنها که به این چالش‎ها رسیدگی نشد بلکه اختلاف‎ها بالا گرفت و مشکلات بیشتر گردید.

مدنیت

روزنامه مدنیت در سرمقاله اش گفته‎است، در حالی‎که ناامنی‎ها، فقر و بیکاری زندگی مردم را با مشکلات روبرو ساخته‎است بهتر خواهد بود که اختلافات موجود کنار گذاشته شود و به چالش‎ها بگونه جدی و اساسی رسیدگی صورت گیرد.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG