لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۶

با وجود هشدار امریکا رژیم سوریه به حملات هوایی در خاکش ادامه داد


گروه ناظران حقوق بشر سوریه می‌گویند، با وجود هشدار امریکا، طیاره‌های جنگی حکومت سوریه روز سه شنبه بر مناطق تحت کنترول شورشیان در ولایت حماء این‌کشور بمب‌های بیرلی پرتات کرده‌اند.

سازمان ناظران حقوق بشر سوریه گفت، تعدادی از بمب‌های بیرلی در مناطق طیبه الامام و سوران در شمال ولایت حما پرتاب شده‌اند. جاییکه گروه‌های شورشی جهادی در ماه گذشته حملات بزرگی را به راه انداختند.

رامی عبدالرحمن مسئول گروه ناظران حقوق بشر سوریه مستقر در لندن گفت، چندین بمب بیرلی در این مناطق پرتاب گردیده‌اند و به گفته وی تحقیق کنندگان سازمان ملل متحد نیز به طور منظم استفاده این‌گونه بمب‌ها توسط حکومت سوریه را ثبت و راجستر کرده‌اند.

اما نیرو‌های نظامی سوریه، این گزارش گروه ناظران حقوق بشر را رد کرده، همزمان گفتند که مواضع گروه‌های به گفتۀ آن‌ها تروریستی را در شمال شهر حما در نزدیکی سوران مورد هدف قرار داده‌اند.

این منابع همچنان گفتند که در نتیجه این حملات نیروهای امنیتی حکومت سوریه، تعدادی زیاد جنگجویان افراطی کشته شده و سلاح و مهمات‌شان به شمول چهار تانک، توپخانه و محلاتی پرتاب راکت از بین برده شده‌اند.

اما این منابع در مورد اینکه از چه گونه سلاح استفاده کرده‌اند، چیزی نگفتند.

شان سپایسر سخنگوی قصر سفید
شان سپایسر سخنگوی قصر سفید

شان سپایسر سخنگوی قصر سفید روز دوشنبه گفت، اگر از بمب‌های بیرلی و گاز‌های زهراگین برای کشتار کودکان و مردمان بیگناه استفاده شود، رئیس جمهور ترمپ به آن پاسخ خواهد داد.

اما این منبع نظامی سوریه گفت، آن‌ها بمب‌های بیرلی را استفاده نکرده و چنین سلاح در جمع سلاح‌های کشور‌های عربی وجود ندارند. او گفت، اردوی سوریه عملیات در این‌کشور را متوقف نه نموده، ادامه می‌دهد.

رژیم بشار اسد در شش سال جنگ این‌کشور از حمایت روسیه، ایران و جنگجویان شیعه از دیگر کشور‌ها مانند، عراق، لبنان و افغانستان برخوردار است.

گروه ناظران حقوق بشر سوریه همچنان می‌گوید، نیروهای حکومتی چندین منطقه شورشیان ضد حکومت را در شمال شهر حلب بمباردمان کرده و با این شورشیان در چندین مناطق کشور درگیر شده‌اند.

XS
SM
MD
LG