لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۷

ریکس تیلرسن: سطح اعتماد میان دو قدرت هسته یی جهان نباید پایین باشد


ریکس تیلرسن نخستین عضو کابینه رئیس جمهور دونالد ترمپ است که از روسیه دیدار کرد او پس از دیدار از قبل اعلام ناشده اش با رئیس جمهور روسیه و همچنان ملاقات با همتایی روسی خود در یک نشست خبری مشترک حضور یافت.

تیلرسن به خبر نگاران گفت، با مقام‎های روسی روی روابط فعلی میان روسیه و امریکا گفتگو کرده‎است.

به گفته آقای تیلرسن، اعتماد میان امریکا و روسیه در پایین ترین سطح قرار دارد و دو قدرت هسته یی جهان نباید اینگونه روابط داشته باشند.

وزیر خارجه امریکا همچنان بحران سوریه را با مقام‎های روسی درمیان گذاشته‎است.

تیلرسن: ا بیشتر روی بهبود ارتباطات خود بحث کردیم.
تیلرسن: ا بیشتر روی بهبود ارتباطات خود بحث کردیم.

ریکس تیلرسن در این مورد به خبرنگاران گفت:

"ما بیشتر روی بهبود ارتباطات خود بحث کردیم و همچنان در مورد وضعیت سوریه دیدگاه‎های خود را شریک ساختیم و دیدگاه‎های مشترک خود را برای پیشبرد در این زمینه نیز با هم در میان گذاشتیم."

تنش‎ها میان امریکا و روسیه پس از حمله مشکوک کیمیاوی که هفته پیش در سوریه به وقوع پیوست، افزایش یافت.

امریکا ادعا کرد که این حمله توسط نیرو های رئیس جمهور بشار اسد انجام شده‎است.

روسیه متحد عمده رژیم بشار اسد است.

سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در نشست خبری مشترک با همتای امریکایی خود گفت، زمانی‎که مسکو و واشنگتن همکار باشند، نه تنها ملت‎ها برنده می‎شوند بلکه تمامی جهان برنده خواهد بود.

واکنش امریکا به حمله کیمیاوی در سوریه
واکنش امریکا به حمله کیمیاوی در سوریه

او افزود:

"شاهد تلاش‎ها برای خنثی ساختن همکاری میان روسیه و امریکا استیم، حتی شاهد تلاش‎ها برای تشدید رویارویی میان همدیگر استیم و اما به نظر ما این رویکرد بعید به نظر می‎رسد و تاریخ این را ثابت ساخته‎است. زمانی‎که مسکو و واشنگتن همکار باشند، نه تنها ملت‎ها برنده می‎شوند بلکه تمامی جهان برنده خواهد بود."

پیش از ملاقات میان ریکس تیلرسن وزیر خارجه امریکا و ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، آقای پوتین در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که از زمانی‎که دونالد ترمپ کار را به عنوان رئیس جمهور امریکا آغاز کرده‎است، سطح اعتماد میان روسیه و ایالات متحده کاهش یافته‎است.

XS
SM
MD
LG