لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۱

آرمان ملی: چرا مادر بمب‌ها در ولسوالی اچین ننگرهار پرتاب شد؟


روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتری مطالب و تبصره‌های خود را باز هم به پرتاب بزرگترین بمب غیر هسته‌ای از سوی امریکا در ولایت ننگرهار و نشست مسکو اختصاص داده‌اند.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در مطلبی پرسیده‌است که چرا بزرگترین بمب یا مادر بمب‌ها در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار پرتاب شد؟

نویسنده مطلب گفته است که استفاده از این بمب بر علاوه مبارزه با تروریزم بخصوص مبارزه با گروه داعش اهدافی فراتر از آن نیز دارد که یکی آن به نوشته نویسنده مطلب مورد پرسش قرار دادن نشست مسکو است.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله اش گفته است که پرتاب این بمب پیام واضح برای گروه‌های تروریستی و کشورهای حامی آنان دارد.

سرمقاله نویس گفته است که از بین بردن تونل‌های گروه داعش در ولایت ننگرهار نشان دهنده آن است که امریکا در راستای مبارزه با تروریزم متعهد است.

دنیا

روزنامه دنیا در مطلبی به نقل از زلمی خلیلزاد سفیر پیشین امریکا در افغانستان نوشته است که امریکا باید مراکز تروریستی در پاکستان را نیز مورد حمله قرار دهد.

در مطلب این اظهارات آقای خلیلزاد نیز به نشر رسیده که گفته است امریکا مادر بمب‌ها را در افغانستان پرتاب کرد اما به گفته وی مادر همه مشکلات پاکستان است و حکومت دونالد ترمپ باید به این موضوع توجه کند.

انیس

روزنامه دولتی انیس در سرمقاله اش به نشست مسکو پرداخته و گفته است توقع کشورهای اشتراک کننده از این نشست کمرنگ بود.

سرمقاله نویس گفته است که این نشست در حالی برگزار شد که امریکا مادر بمب‌ها را در افغانستان بالای مراکز گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش پرتاب کرد.

سرمقاله نویس با توجه به این موضوع گفته است، گمان نمی‌رود که همچو نشست‌ها نتایج مثبت در قبال داشته باشد.

مدنیت

روزنامه مدنیت در سرمقاله اش با اشاره به نشست مسکو پرسیده است که ابتکار عمل یا کنترول اوضاع؟

نویسنده سرمقاله گفته است که روسیه با برگزاری همچو نشست‌ ها سعی می‌کند تا جلو نفوذ در حال افزایش امریکا را در منطقه بگیرد.

اصلاح

روزنامه اصلاح در سرمقاله اش نوشته است که به نظر می‌رسد حکومت دونالد ترمپ توجه اش به وضعیت در افغانستان را بیشتر ساخته است.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG