لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۴۶

احمدزی: وسایل کمک شده گرجستان به امنیت کابل کمک می‌کند


حکومت گرجستان یک تعداد وسایل تخنیکی را برای جلوگیری از رویدادهای امنیتی و جنایی به گارنیزیون کابل کمک کرد.

کمره‎های مدرن، سکرین‎های بزرگ، کمپیوتر، آله نشراتی و وسایل پیشرفته استخباراتی شامل این کمک است.

گل نبی احمدزی رئیس گارنیزیون کابل استفاده این وسایل را در تامین امنیت شهر کابل مهم و موثر می‎داند.

یک رویداد امنیتی در کابل
یک رویداد امنیتی در کابل

وی افزود:

"این کمک از یک طرف در هماهنگی نقش خوب دارد و از سوی دیگر در تامین امنیت شهر کابل، از این وسایل به شکل بهتر کار گرفته خواهد شد."

این در حالیست که ولسی جرگه افغانستان حدود دو هفته قبل از افزایش جرایم در شهر کابل ابراز نگرانی کرده و رئیس این جرگه به کمیسیون امنیت داخلی وظیفه سپرد تا مسئولین امنیتی را جهت وضاحت فرا بخوانند.

همچنان رئیس بخش افغانستان جی ای زید یا اداره انکشافی جرمنی چندی پیش اعلام کرد دفاتر شان را بخاطر بخاطر افزایش نا امنی در کابل به محل امن تر انتقال می‎دهند.

برخی از گزارش‎ها نیز می‎رسانند که باشندگان کابل در این اواخر از افزایش جرایم جنایی و امنیتی در شهر کابل نگرانی کرده و خواستار توجه جدی شده‎اند.

اما قوماندان امنیه کابل می‎گوید که شماری از افراد مغرض بخاطر منافع شخصی شان با تبلیغات منفی تلاش می‎کنند تا حکومت و پولیس را بدنام کنند.

فروغ: جرایم تا حدی زیاد کاهش یافته‎است.
فروغ: جرایم تا حدی زیاد کاهش یافته‎است.

حسن شاه فروغ در نشست خبری روز پنج شنبه گفت که پولیس کابل نسبت به هر وقت دیگر فعال شده و در رویدادهای تروریستی و جنایی کاهش آمده‎است.

او افزود:

"اینکه در ۱۶ روز گذشته تنها هفت رویداد صورت گرفته این نشان می‎دهد که گراف رویدادها چقدر پایین آمده و این حقیقت است جرایم تا حدی زیاد کاهش یافته‎است."

با این همه باری عارض کارشناس نظامی در مورد کمک گرجستان می‎گوید، اینگونه کمک‎ها برای تامین امنیت مهم است اما باید روی ظرفیت سازی نیز کار صورت گیرد.

به گفته وی، با توجه به وضعتی امنیتی باید روی بلبند بردن ظرفیت ارگان‎های امنیتی تلاش بیشتر صورت گیرد تا از وسایل مدرن استفاده بهتر شود.

این درحالیست که قبل ازین نیز چین یک تعداد تجهیزات امنیتی را به حکومت افغانستان سپرده بود.

احمدزی: وسایل کمک شده گرجستان به امنیت کابل کمک می‌کند
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:09 0:00

نورالله شایان

XS
SM
MD
LG