لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۲

میاخیل: ظرف یک هفته ۷۸۰۰ مهاجر افغان از پاکستان برگشته اند


وزارت مهاجرین و عودت کننده‌های افغانستان می‌گوید، روزانه بیش از هزار مهاجر افغان، پاکستان را ترک کرده و دوباره به کشور‌شان بر می‌گردند.

به گفته مشاور مطبوعاتی این وزارت در یک هفته حدود ۷۸۰۰ مهاجر افغان از پاکستان به کشور برگشته اند.

حفیظ احمد میاخیل در این مورد بیشتر به رادیو آزادی گفت:

حفیظ احمد میاخیل مشاور مطبوعاتی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان
حفیظ احمد میاخیل مشاور مطبوعاتی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان

" روزانه از یک هزار تا ۱۳۰۰ افغان از پاکستان برگشت می‌کنند که در آن مهاجرین دارای اسناد مهاجرت و بدون اسناد هم شامل اند. در یک هفته ۷۸۰۰ مهاجر افغان از پاکستان برگشته اند."

شورای مهاجرین ناروی به روز پنجشنبه اعلامیه را در مورد بازگشت مهاجرین افغان از پاکستان نشر کرد.

در این اعلامیه آمده‌است که در دو هفته اول ماه اپریل روزانه یک هزار را ثبت نام کرده که از پاکستان به افغانستان برگشته اند.

به گفته این سازمان، بیشتر عودت کننده‌ها کسانی اند که فاقد اسناد قانونی در پاکستان بودند.

مشاور مطبوعاتی وزارت مهاجرین و عودت کننده‌های افغانستان می‌گوید، ممکن با آغاز تعطیلات مکاتب در پاکستان، تعداد بازگشت کننده‌ها به افغانستان روزانه به سه هزار تن برسد.

مکاتب در پاکستان در ماه‌های جون، جولای و اگست میلادی تعطیل می‌باشند.

مشاور مطبوعاتی وزارت مهاجرین و عودت کننده‌های افغانستان از کمک‌های که برای بازگشت کننده‌ها صورت می‌گیرد گفت:

"عودت کننده‌های که دارای اسناد مهاجرت اند از سوی سازمان ملل هر یک ۲۰۰ دالر اخذ می‌کنند، حکومت افغانستان سال گذشته ۱۶۳ میلیون افغانی را برای مهاجرین که اسناد ندارند و از پاکستان می‌آیند اختصاص داد و به هر عودت کننده بدون اسناد ۵۰ دالر داده می‌شود."

حفیظ احمد میاخیل همچنان افزود، تلاش‌های حکومت افغانستان بخاطر زمینه سازی برای برگشت مهاجرین افغان از پاکستان و همچنان آزار و اذیت پولیس پاکستان با مهاجرین افغان باعث شده تا افغان‌ها علاقمند به بازگشت به کشور خود شوند.

شورای مهاجرین ناروی نیز ابراز نگرانی کرده و در اعلامیه اخیرش گفته که مهاجرین افغان فاقد اسناد اقامت در پاکستان "محفوظ" نیستند.

بر اساس گزارش‌ها، سال گذشته حدود ۲۸۰ هزار مهاجر راجستر شده و ۲۲۵ هزار مهاجر راجستر ناشده افغان از پاکستان به کشور‌ شان برگشته اند.

XS
SM
MD
LG