لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۲۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۲۵

رئیس جمهور افغانستان فردا یکشنبه را ماتم ملی اعلام کرد


محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان فردا را ماتم ملی اعلام کرده‌است.

در اعلامیۀ ریاست جمهوری افغانستان که دقایق قبل به نشر رسید در این باره آمده‌است که روز یکشنبه بخاطر ارج گذاری به قربانیان حمله اخیر در قول اردوی ۲۰۹ شاهین ماتم ملی اعلام شده‌است.

در اعلامیه همچنان گفته شده که این حمله در مسجد قول اردوی ۲۰۹ شاهین انجام شده و سربازان را حین ادای نماز جمعه هدف قرار داده‌است.

در اعلامیه ریاست جمهوری تذکر یافته که بیرق افغانستان فردا در داخل و در نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در بیرون از این‌کشور نیمه بر افراشته خواهد‌ بود.

در اعلامیه ریاست جمهوری گفته شده که فردا در قول اردوی ۲۰۹ شاهین در ولایت بلخ و همچنان در مسجد ارگ و همه مساجد افغانستان مراسم اتحاف دعا نیز برای کشته شده‌های حمله دیروز قول اردوی شاهین برگزار می‌شود.

اما در اعلامیه ریاست جمهوری در مورد تلفات حمله دیروز بالای قول اردوی شاهین در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ چیزی گفته نشده‌است.

اما یک منبع معتبر در قول اردوی بلخ گفته‌است که در رویداد دیروز در قول اردو شاهین ۱۴۰ افسر و سرباز اردوی ملی کشته و بیش از ۶۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

آژانس‌های خبری بین‌المللی نیز ارقام کشته شده‌های این رویداد را حدود ۱۵۰ تن و ارقام زخمیان این حادثه را بیشتر از آن گفته‌اند.

وزارت دفاع افغانستان گفته است که در این حادثه حدود صد تن کشته و یا زخمی شده‌اند اما این وزارت تا هنوز در مورد این‌که دقیقاً چند تن در این حادثه کشته و چند نفر زخمی شده‌اند چیزی نگفته‌است.

حمله برقول اردوی شاهین در ولایت بلخ خونین‌ترین حمله بالای نظامیان افغان خوانده شده و مسئولیت آن را نیز طالبان مسلح بر عهده گرفته‌اند.

پیش از این حمله خونین دیگر بالای بزرگترین شفاخانۀ نظامی سردار محمد داوود خان در شهر کابل صورت گرفت که در آن نیز ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG