لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۴۲

آدینه: خواهرم توسط برادرزاده هاشم فیضی وکیل شورای ولایتی غور اختطاف شد


اعضای یک خانواده و شماری از باشنده‌های ولسوالی دولینه ولایت غور طی تماس‎های تیلیفونی به رادیو آزادی ادعا می‌کنند که حوالی ساعت ۱۰ شب گذشته شش فرد مسلح بعد از شکستاندن دروازه‌های خانه‌شان وارد خانه آن‌ها گردیده و یک دختر ۱۶ ساله‌شان‌ را با خود برده‎اند.

ادینه خواهر دختر اختطاف شده که جمیله نام دارد به رادیو آزادی می‌گوید که نا وقت شب هنگام که این فراد به خانه‌شان وارد شدند، ابتدا با استفاده از مواد زهری آن‌ها را مسموم نموده و سپس خواهر وی را با خود بردند.

هرچند آدینه می‌گوید که وی می‎خواست تا مانع اختطاف خواهرش شود ولی از سوی این فراد مورد لت و کوب قرار گرفت.

به‌گفته ادینه دو تن این فراد را شناسایی نموده‎است که یکی به نام قادر برادرزاده هاشم فیضی وکیل شورای ولایتی که در لیسه مرکز این ولسوالی نیز معلم می‌باشد و یک دیگر بنام نادر بوده‌است.

وی درین مورد چنین می‌گوید:

"شب ما خواب بودیم که دروازه خانه ما زده شد چند نفر داخل شدند و سام‎های داشتن به دماغ‎های ما مالیدن و اول به دماغ خواهرم کشیدن همه ما بی‌هوش شدیم و بعداً وقت به حال آمدم که خواهر مره کش می‌کنند و بی‌هوش بود خواستم تا مانع کار شان شوم به میل تفنگ به دستم زدند و خواهرم را با خود بردند که دو تن‌شان‌ را شناختم یکی بنام قادر بود دیگر بنام نادر."

با تماس‌های مکرر موفق نشدیم تا نظر آقای فیضی را در این مورد داشته باشیم.

با این حال شماری دیگر از باشنده‌های محل نیز طی تماس‎های تیلیفونی این عمل‌کرد را محکوم نموده از دولت می‌خواهند تا عاملین این رویداد را بازداشت نمایند.

چند تن از این افراد به رادیو آزادی می‌گویند:

"ارباب دین محمد هستم یکی از باشنده‌های گذر پهن، تمام همین موی سفیدها جمع شدند اعتراض دارند، دیشب به حق این نفر بسیار ظلم شده به خانه‌شان آمدند و دختر نامحرم مردم را کش کردند و مواد زهری استفاده کردند."

"اسم من عبدالمنان است از قریه گذر پهن دیشب چند نفر آمدن که یکی به نام نادر بوده و یکی بنام قادر ولد محمد خان خود را به خانه مردم انداخته دختر شان‌ را با خود بردند و ما از دولت می‌خواهیم تا عاملین این رویداد را که از خود دولت هم شریک بوده گرفتار کند و به پنجه قانون بسپارد."

در همین حال عبدالطیف نجات سرپرست ولسوالی دولینه می‌گوید که هرچند آنان اطلاعات را از آدرس امنیت ملی مبنی بر اختطاف این دختر دریافت نموده‌اند ولی هیچ کسی تا هنوز از آدرس این خانواده شکایت رسمی درج نکرده‌است.

به‌گفته وی آنان نیز تا هنوز هیچ اقدامی در این باره نکرده‌اند.

او افزود:

"یک مکتوب آمد از امنیت ملی که این دختر اختطاف گردیده اما کسی به ما رسماً عریضه نکرد و ما هم بدون مدرک با یک راپور امنیت کار کرده نمی‌توانیم و منتظر هستیم."

با این حال برخی از منابع معتبر دولتی که از افشای نام‌شان خودداری می‌کنند می‌گویند که یک صاحب منصب پولیس ملی نیز در جمع اختطاف‌چیان بوده‌است و مواد زهری که بالای این خانواده استفاده شده‌است از سوی طالبان به دسترس این افراد قرار گرفته بود.

اما جنرال غلام مصطفی محسنی قوماندان امنیه غور دست داشتن منسوبین امنیتی را در این قضیه رد می‌کند و می‌گوید برای حقیقت‌یابی این رویداد دو تن را بازداشت کرده‌اند.

محسنی افزود:

"برادر این خانم عریضه کرده و نام دو تن را در آن ذکر کرده و اکنون بازداشت شده و هدایت دادیم تا از مجرای قانونی پیگیری شود."

چندی قبل نیز یک دختر و مادر در مربوطات این ولسوالی از سوی افراد نا معلوم تیرباران و بعداً اجساد شان به آتش کشیده شدند.

گزارش: قدیر غفوری

XS
SM
MD
LG