لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۹

تبصره روزنامه‌های چاپ کابل در مورد حمله بر قول اردوی شاهین


روزنامه‎های چاپ امروز کابل در مورد حادثه اخیر در ولایت بلخ بیشتر تمرکز نموده‎اند.

اطلاعات روز​

روزنامه اطلاعات روز در سرمقاله اش نگاشته‎است که به منظور احترام به کشته شدگان حادثه قول اردوی شاهین، بیرق افغانستان در سراسر کشور و نمایندگی‎های سیاسی این کشور در خارج نیمه برافراشته قرار داده شده‎است. برخی از سران کشورها با دولت و مردم افغانستان از بهر حادثه بلخ غمشریکی نموده‎اند.

در سرمقاله همچنان آمده‎است که نرندرا مودی صداعظم هند حمله بالای قول اردوی شاهین را به شدت تقبیح نموده‎است و از قول حامد کرزی رئیس جمهوری پیشن نیز نوشته شده که دیگر طالبان را برادر خطاب نخواهد کرد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله اش نوشته است که به خاطر احترام به کشته شدگان حادثه قول اردوی شاهین دولت افغانستان روز یکشنبه را ماتم ملی اعلام نموده بود. و به باور نویسنده، این اعلام ماتم ملی شهادت مظلومانه سربازان اردوی ملی را توجیه نمی‎کند و به گونه یک داغ برای همیش در دل مردم افغانستان باقی خواهد ماند و مردم افغانستان این جنایت را هیچ وقت فراموش نخواهند کرد.

در ادامه سرمقاله آمده است که حادثه اخیر بلخ، مردم را سخت متاثر ساخته‎است و مردم خواهان بررسی جدی و همه جانبه این حادثه هستند و به هدف نشان دادن اتحاد میان مردم افغانستان باید نتایج این بررسی‎ها با مردم شریک ساخته شود.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی هم چنان در سرمقاله اش نوشته‎است که مردم باید دست بدست هم بدهند و در مقابل طالبان مبارزه نمایند و به باور سرمقاله نویس این یگانه راهبرای از بردن طالبان و از کار انداختن ماشین جنگی آنان می‎باشد.

نویسنده اضافه می‎نماید که دولت در مقابل طالبان موقف روشن ندارد و رئیس جمهور در اظهارات اخیرش در بلخ از طالبان هیچ یاد ننموده در حالیکه در مقابل داعش به مبارزه مشترک تاکید نمود.

و در اخیر سرمقاله نگاشته است که در صورت که مردم تصمیم بیگرد تا در مقابل طالبان مبارزه را آغاز نمایند و آغاز این مبارزهبایداز سوی عالمان دین صورت بیگیرد.

XS
SM
MD
LG