لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۲

در دو ماه اول ۲۰۱۷، جرمنی ۴۸ درصد پناهجویان افغان را پذیرفته‎است


در جریان دو ماه اول سال ۲۰۱۷ میلادی، جرمنی صرف ۴۸ درصد پناهجویان افغان را پذیرفته‎است که تعداد آن نسبت به سال ۲۰۱۵ میلادی ۷۸ درصد کاهش را نشان می‎دهد.

وزارت داخله جرمنی در دو ماه نخست سال جاری میلادی تقاضای پناهنده گی صرف ۴۸ درصد افغان‎ها را تائید کرده‎است.

به نوشته روزنامه پساور نویا پرس (Passauer Neue Presse) از جمله ۲۷۶۳۹ تقاضای پناهندگی افغان‎ها در ماه‎های جنوری و فبروری سال ۲۰۱۷ میلادی۱۴۴۰۳ تقاضای آن توسط وزارت داخله جرمنی رد شده‎است که یک کاهش ۷۸ درصد را نسبت به سال ۲۰۱۵ میلادی نشان می‎دهد.

به نوشته روزنامه، پذیرش پناهجویان افغان در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۶۰ درصد کاهش یافت و این کاهش در سالجاری میلادی ادامه دارد و پایین تر از ۵۵ درصدی است که انگلا مرکل صدراعظم جرمنی گفته بود.

پناهجویان در راه اروپا
پناهجویان در راه اروپا

اولا جلپیک (Ulla Jelpke) یک عضو پارلمان جرمنی مربوط به حزب چپ، با انتقاد از موقف شدید حکومت جرمنی بر ضد پناهجویان افغان در شرایطی که وضعیت امنیتی در آن کشور در حالت وخامت قرار دارد، به روزنامه پساور نویا پرس (Passauer Neue Presse German) گفته‎است:

"این حرکت نتیجه موقف گیری سیاسی با افزایش اخراج پناهجویان و ارسال یک پیام هشدار دهنده‎است."

انگلا مرکل صدراعظم جرمنی به خاطر اجازه دادن تعدادی زیاد پناهجویان به این کشور تحت انتقادات شدید قرار دارد مخصوصاً بعد از حملات اخیر سال گذشته که با پناهجویان ارتباط داشت.

گروپ‎های زیاد پناهجویان از جرمنی اخراج شده و پناهجویان افغان رد شدند.

مرکل که در انتخابات ۲۴ سپتامبر سال جاری میلادی برای دور چهارم نامزد پست صدارت جرمنی است، در ماه جاری از افزایش اخراج و رد پناهجویان افغان دفاع کرده گفت، سایر کشورهای اتحادیه اروپا نیز همین کار را می‎کنند.

وی گفت ۵۵ درصد افغان‎ها در جرمنی پذیرفته شده‎اند.

به نوشته روزنامه قرار است، روز دوشنبه پنجمین پرواز، پناهجویان اخراج شده افغان را از جرمنی به افغانستان انتقال دهد.

XS
SM
MD
LG