لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۴

امریکا تحریم‌های تازه را بالای ۲۷۱ مقام‌ و ساینس‌دان سوریه وضع کرد


حکومت امریکا تحریم‌های تازه را بالای ۲۷۱ تن از مقام‌ها و اعضای مرکز تحقیقات ساینس سوریه اعلان کرده‌است.

وزارت خزانه امریکا روز دوشنبه گفت، این اقدام به‌خاطر حمله اسلحه کیمیاوی سوریه بالای غیر نظامیان به اجرا گذاشته می‌شود.

شرکت‌ها و شهروندان امریکایی هم از معامله تجارتی با این ۲۷۱ مقام رژیم سوریه ممنوع شده‌اند.

امریکا از تحریم‌های تازه‌اش علیه رژیم سوریه به‌عنوان اقدام فراگیر یاد کرده و گفته‌است، واشنگتن به‌خاطر استفاده از گاز سرین در یک حمله نیرو‌های وفادار به رئیس جمهور بشار اسد علیه غیر نظامیان، تحریم‌های تازه را وضع می‌کند.

سیون منوچین وزیر خزانه امریکا دیروز گفت، ۲۷۱ تن از مقام‌ها به‌شمول دانشمندان مرکز مطالعات و تحقیقات ساینس این‌کشور در فهرست تازه تحریم‌ها شامل شده‌اند.

سیون منوچین وزیر خزانه امریکا
سیون منوچین وزیر خزانه امریکا

وی افزود:

"صبح امروز، دفتر کنترول دارایی‌های خارجی در وزارت خزانه امریکا، تحریم‌های تازه را به‌خاطر حمله گاز سَرین در چهارم اپریل علیه غیر نظامیان توسط رژیم دکتاتور اسد به اجرا گذاشت. این دفتر ۲۷۱ تن از اعضای مرکز مطالعات و تحقیقات ساینس سوریه را در لیست تحریم جا داده‌است."

بر اساس تصمیم تازه وزارت خزانه امریکا، هیچ شهروند یا شرکت امریکایی حق معامله تجارتی با این ۲۷۱ تن را در سوریه ندارند.

ایالات متحده امریکا می‌گوید که مرکز مطالعات و تحقیقات ساینس سوریه مسئول حمله چهارم اپریل بوده که در نتیجه آن ۸۷ تن به‌شمول کودکان در ولایت ادلب کشته شدند.

وزیر خزانه امریکا می‌گوید، واشنگتن با تحریم‌های تازه، پیام قوی می‌دهد که تمامی اعضای رژیم بشار اسد، بخاطر حمله سه هفته پیش حسابده استند.

ایالات متحده امریکا به دنبال این حمله، ۵۹ راکت کروز را بر پایگاه هوایی سوریه پرتاب کرد.

به‌گفته وزارت خزانه امریکا، بیشتر کسانی که در برنامه سلاح‌های کیمیاوی سوریه بیش از پنج سال کار کرده‌اند، با تحریم‌های تازه روبه‌رو شده‌اند.

وزیر خزانه امریکا به بانک‌ها در این‌کشور هم دستور داده تا دارایی‌های ۲۷۱ تن از کارمندان و مقام‌های مرکز مطالعات و تحقیقات ساینس سوریه را منجمد سازند.

گزارش: جاوید نعیمی

مرتبط

XS
SM
MD
LG