لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۱۷

جت‌های ترکیه مواضع جنگجویان کُرد را در سوریه و عراق بمبارد کردند


ترکیه می‌گوید، طیارات نظامی اردوی این‌کشور به‌خاطر جلوگیری از ارسال اسلحه و مواد انفجاری توسط جنگجویان کُرد به ترکیه، مواضع آن‌ها را در سوریه و عراق بمبارد کرده‌است.

در اعلامیۀ اردوی ترکیه که روز سه شنبه نشر شد گفته شده که حملات هوایی به این هدف بالای مواضع حزب کارگران کردستان در منطقه سنجار در عراق و گروه «وای. پی. جی» (یپگ) کُرد‌ها در شمال‌شرق سوریه صورت گرفته‌است.

حزب کارگران کُردستان توسط ایالات متحدۀ امریکا، ترکیه و اتحادیۀ اروپا به حیث یک گروه تروریستی شناخته می‌شود.

حزب کارگران کُردستان بعد از آن‌که در منطقه سنجار عراق به کمک باشنده‌گان ایزدی در برابر شورشیان گروه دولت اسلامی با داعش شتافت، حضور خود را در آن‌جا دایمی ساخته است.

شماری از جنگجویان گروه داعش
شماری از جنگجویان گروه داعش

شورشیان گروه موسوم به دولت اسلامی در تابستان سال ۲۰۱۴ میلادی خشونت‌های شدید را در برابر باشنده‌گان ایزدی این منطقه انجام دادند.

جنرال سیمی بوسالی یک قوماندان ارشد اردوی کرد‌ها گفته‌است، در نتیجۀ حملات هوایی ترکیه در منطقۀ سنجار پنج جنگجوی نیروهای پیشمرگه کُرد کشته شده‌اند.

به نوشته مرکز خبری رادیو آزادی، ترکیه به‌طور متداوم مناطق سرحدی بین ترکیه و عراق را بمبارد می‌کند، مناطقی‌که در آن‌جا جنگجویان حزب کارگران کُردستان مستقر اند، ولی بار نخست است که ترکیه آن‌ها را در منطقه سنجار هدف قرار می‌دهد.

حملات هوایی اردوی ترکیه در سوریه مواضع گروه «وای. پی. جی» کُرد‌ها را مورد هدف قرار داده‌است.

گروه «وای. پی. جی» کُرد‌ها یک متحد کلیدی نیروهای دموکراتیک سوریه به‌شمار می‌آید که ایالات متحدۀ امریکا از آن‌ها حمایت می‌کند.

گروه «وای. پی. جی» کُرد‌ها گفته‌است که مراکز آن‌ها به‌شمول مرکز خبری این گروه، یک رادیوی محلی، تأسیسات مخابراتی و نهاد‌های نظامی در حومۀ مالکیه هدف حملات هوایی قرار گرفته اند.

گروه نظارت از حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است می‌گوید، در نتیجۀ حملات هوایی اردوی ترکیه سه جنگجوی گروه «وای.پی.جی» کُرد‌ها کشته شده‌اند.

XS
SM
MD
LG