لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۸

اشرف غنی: جهاد ما تا نابودی دشمنان ادامه می‌یابد


رئیس جمهور افغانستان می‌گوید، نظام کنونی و قانون اساسی نتیجه قربانی‌های مردم افغانستان بوده و همان گونه که مردم دیروز با مجاهدین بودند امروز در کنار نیروهای امنیتی‌شان قرار دارند.

محمد اشرف غنی روز شنبه در مراسم بزرگداشت از هشتم ثور یا بیست و پنجمین سالروز پیروزی مجاهدین در کابل گفت که جهاد مردم افغانستان پایان نیافته و تا ختم دشمنان این‌کشور ادامه دارد.

محمد اشرف غنی حین سخنرانی در مراسم بزرگداشت از هشتم ثور
محمد اشرف غنی حین سخنرانی در مراسم بزرگداشت از هشتم ثور

وی افزود:

"ملت ما نه تنها دیروز بلکه امروز با ظالمان و با دشمنان پنهان و آشکار مصروف به جهاد و مبارزه اند، طوریکه دیروز جهاد ما بر علیه باطل جهاد بر حق بود همان گونه امروز هم با تروریستان وحشی مبارزه قوت‌های امنیتی و دفاعی ما در برابر باطل جهاد و مبارزه برحق است."

رئیس جمهور افغانستان می‌گوید، دو انتخاب وجود دارد یا تسلیم شدن به سرنوشت که، جنایتکاران و حامیان‌ شان می‌خواهند برای مردم رقم بزنند و یا هم مقاومت و ایستادگی برای از پا در آوردن این گروه‌ها در افغانستان.

در عین حال محمد اشرف غنی ابراز امیدواری می‌کند که در این جنگ پیروزی از آن مردم افغانستان خواهد بود.

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان
سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری در این نشست تاکید کرد که حکومت امروز محصول جهاد مردم افغانستان بوده و باید وحدت میان مردمان این‌کشور حفظ گردد.

بیست و پنج سال قبل به تاریخ هشتم ثور سال ۱۳۷۱ مجاهدین پس از ۱۴ سال جهاد در برابر تجاوز شوروی وقت و شکست دادن حکومت داکتر نجیب الله پیروزی‌شان را در کابل اعلام کردند.

بر علاوه دوره حکومت مجاهدین، حکومت افغانستان در جریان پانزده سال گذشته این روز را با مراسم خاص تجلیل کرده و مقامات و برخی شخصیت‌های پیشین جهادی در آن از قربانی و مقاومت مردم افغانستان در برابر متجاوزین سخنرانی می‌کنند.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان در این مراسم گفت، یگانه عامل پیروزی جهاد مردم افغانستان اتحاد آنان بوده و امروز نیز برای سرکوب دشمن به چنین اتحاد نیاز است.

رئیس اجرائیه ابراز امیدواری کرد که با توانایی مردم و حمایت جامعه جهانی بر مشکلات فایق آیند.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان
عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان

وی افزود:

"امروز هم ما در یک مرحله هستیم که ضرورت داریم به حمایت دنیا اما الحمدالله مردم با غرور سرمایه بزرگ معنوی و مردم با استعداد داریم که انشاالله به یاری خداوند به مشکلات فایق می‌آیم."

در عین حال رئیس اجرائیه تاکید می‌کند که برای تامین ثبات در کشور از ظرفیت‌های مجاهدین در مناطق مختلف کشور و در مواقع ضرورت استفاده صورت گیرد.

بیست و پنجمین سالروز پیروزی جهاد با یک روز تأخیر برگزار شد.

از سوی هم فضل هادی مسلمیار رئیس مشرانو جرگه در این نشست با دادن پیامی به روسیه از آن‌کشور خواست تا در امور داخلی افغانستان مداخله نکند، ور نه به گفته وی با سرنوشت تلخ شوروی سابق مواجه خواهد شد.

جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG