لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۲۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۱۰

روزنامه ماندگار: به دهل پاکستان نرقصید


روزنامه‎های چاپ امروز کابل بیشتر روی سفر رئیس جمهوری افغانستان به پاکستان و گفت و گوهای صلح تبصره نموده‎اند.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در شماره امروزی اش مطلبی را به چاپ رسانیده زیر عنوان "غنی در مورد صلح با پاکستان با کشورهای منطقه و جهان مشورت می‎نماید."

در مطلب از قول رئیس مشرانو جرگه افغانستان نوشته که رئیس جمهوری در مورد صلح با پاکستان حساس است و درین خصوص با سیاست مداران داخلی، کشورهای منطقه و جهان مشورت خواهد کرد.

در ادامه مطلب از قول فصل هادی مسلم یار همچنان نگاشته شده که این نشست‎های مشورتی حدود ۶ تا ۷ ماه طول خواهد کشید و پس از آنکه رئیس جمهور اطمینان حاصل کند به پاکستان سفر خواهد کرد.

در اخیر مطلب همچنان از قول عبدالرحیم حسن یار یک تن از سناتوران نوشته شده که همین اکنون پاکستان منزوی شده و سفر ناسنجیده رئیس جمهور، آن کشور را از انزوای جهانی بیرون خواهد کشید.

ماندگار

روزنامه ماندگار همچنان روز همین موضوع تمرکز نموده و سرمقاله اش را زیر عنوان " به دهل پاکستان نرقصید" نوشته‎است.

در سرمقاله آمده‎است که با نزدیک شدن فصل سرما، وضعیت سیاسی- نظامی افغانستان بار دیگر دچار معاملاتی مرتبط با فصل می‎شود، به گونه یی که همه ساله مقامات نظامی پاکستان وارد کابل می‎شوند و حکومت را امید می‎دهند که طالبان را در بهار آماده صلح می‎سازند.

در ادامه نوشته شده که پاکستانی‎ها مردم و حکومت را فریب می‎دهند تا از شدت جنگ در برابر طالبان کاسته شود و همین که بهار می‎رسد طالبان مجهزتر از هر زمانی دیگر در بربر دولت می‎جنگند.

ویسا

و روزنامه ویسا در صفحه نخست اش مطلبی را چاپ نموده و از قول رئیس مشرانو جرگه نوشته‎است که به استراتژی امریکا در قبال پاکستان نباید زیاد خوشبین بود.

نوشته شده که استراتژی امریکا شاید دست آورد زیاد در پی نداشته باشد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد همچنان در این مورد در مطلب نوشته‎است که بدون تضمین پاکستان صلح در افغانستان ناممکن است.

XS
SM
MD
LG