لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۲۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۲

ویسا: وحشت و جنایت هرگز رحمت تعبیر شده نمی‌تواند


روزنامه‌های چاپ امروز یکشنبۀ کابل در بیشتری مطالب و تبصره‌های خود به‌ مشکل جنگ در افغانستان پرداخته اند.

ویسا

روزنامه ویسا در سرمقاله‌اش به نقل از جنرال جان نیکلسن قومندان عمومی نیروهای بین المللی در افغانستان گفته‌است موجی از حملات نیروهای هوایی امریکا در این کشور آغاز خواهد شد.

سرمقاله نویس نوشته‌است که جنرال نیکلسن این سخنان را به روزنامه تایمز گفته و به باور سرمقاله نویس پیام استراتژی جدید امریکا همین بود.

به باور سرمقاله نویس، اگر معقولیت، منطق و استدلال وجود داشته باشد انتخاب جنگ و ادامه بمباردمان دیوانه‌گی است و جز افغان کشی تعبیر و مفهومی دیگری ندارد.

روزنامه گفته‌است که وحشت و جنایت هرگز رحمت تعبیر شده نمی‌تواند.

انیس

روزنامه دولتی انیس در مطلبی نوشته‌است که رئیس اجرائیه دیروز در دیدار با شماری از رؤسای قومی حوزه مرکز و مشاوران‌اش از بهبود وضعیت امنیتی در افغانستان سخن زده است.

به نوشته نویسنده مطلب عبدالله عبدالله گفته‌است، با اعلان استراتژی جدید امریکا گروه‌های مسلح مخالف که راه صلح را در پیش نگیرند سرکوب خواهند شد.

به گفته نویسنده مطلب، آقای عبدالله فشار بر پاکستان، سرکوب مخالفان مسلح و عدم اعلان تقسیم اوقات خروج نیروهای خارجی از این کشور را نکات مهم استراتژی جدید امریکا خوانده است.

مسیر

و روزنامه مسیر در مطلبی به ساخت یک مرکز نیروهای خارجی در ارزگان اشاره کرده است.

نویسنده مطلب به نقل از مقامات محلی این ولایت گفته‌است که نیروهای امریکایی پس از اعلان استراتژی جدید امریکا برای افغانستان دست به ایجاد این مرکز می‌زنند.

در مطلب این سخنان محمد نذیر خروتی والی ارزگان به نشر رسیده که گفته است، نیروهای خارجی که درین ولایت مستقر می‌شوند بر علاوه این‌که نیروهای افغان را آموزش می‌دهند از آنان حمایت هوایی نیز خواهند کرد.

اما در مطلب گفته شده که آقای خروتی در مورد تعداد نیروهای خارجی که در ارزگان جابه‌جا می‌شوند چیزی نگفته‌است.

XS
SM
MD
LG