لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۲۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۳

تبصره لاس انجلس تایمز روی اسارت یک خانواده غربی نزد شبکه حقانی


لاس انجلس تایمز

روزنامه لاس انجلس تایمز در شماره اخیر خود در مورد کیتلن کولمن (Caitlan Coleman) امریکایی و شوهر کانادایی اش جوشوا بویلی (Joshua Boyle) که با کودکان شان برای مدت پنج سال در اسارت شبکه حقانی قرار داشتند، گزارشی را به نشر سپرده می‎نویسد که جوشوا بویلی ناوقت روز جمعه که با خانم و سه کودکش به کانادا رسید می‎گوید، شبکه حقانی یک کودک خردسال وی را کشته و بالای خانمش تجاوز جنسی کرده‎است.

روزنامه لاس انجلس تایمز می‎نویسد، این خانواده پنج سال قبل توسط شبکه حقانی مربوط طالبان اختطاف شده بود. در آن زمان کیتلن کولمن حامله بود و در جریان اسارت تعداد کودکان آن‎ها به چهار تن رسید، اما در مورد تولد کودک چهارم کسی اطلاع نداشت.

جوشوا بویلی گفته‎است، اختطاف یک مسافر با خانم حامله اش، نماینگر شرارات و حماقت شبکه حقانیست. وی اتهام وارد کرد که از جانب یک محافظ بالای خانمش تجاوز جنسی صورت گرفته‎است و از حکومت افغانستان، خواستار تامین عدالت در این زمینه شد.

به نوشته لاس انجلس تایمز، کابل و واشنگتن بارها گفته‎اند که شبکه حقانی با اداره استخبارات آی. اس. آی پاکستان ارتباط دارد و اداره آی. اس. آی پاکستان زمینه فعالیت آزاد را برای این گروه فراهم ساخته‎است.

ولی پاکستان این ادعا را رد کرده‎است.

نفیس زکریا سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفته‎است، نیروهای خاص این کشور به تاریخ یازدهم اکتوبر بر اساس اطلاعات استخبارتی امریکا این خانواده را نجات دادند.

لاس انجلس تایمز از قول جوشوا بویلی می‎نویسد که گفته‎است، آن‎ها به خاطر کمک به کسانی به افغانستان رفته بودند که در مناطق تحت تسلط طالبان زنده‎گی می‎کنند، به مناطقی که هیچ موسسهء خیریه در آن وجود ندارد و حکومت نتوانسته‎است برای باشنده‎گان آن کمک لازم را فراهم کند.

ستار اند سترایپس

نشریه ستار اند سترایپس که بیشتر مطالب آن مورد نظامیان امریکاییست، در مورد ۵۰۰ نظامی امریکایی که از مدت چند ماه به اینسو آموزش آن‎ها به شدت جریان دارد، می‎نویسد که قرار است این افراد گارد ملی اکلاهما در اواخر ماه دسمبر سال جاری برای ماموریت در افغانستان توظیف شوند.

دگرمن مایک اورشا قوماندان این جزوتام امریکایی گفته‎است، این نظامیان در چوکات "ماموریت حمایت قاطع ناتو" الی ماه سپتمبر سال آینده به هدف آموزش نیروهای افغان در آن کشور خواهند بود.

نشریه ستار اند سترایپس با نقل قول از دگرمن مایک اورشا می‎نویسد که گفته‎است، برای این افراد در امور مشورت دهی و تامین امنیت کسانی‎که که برای مشورت دهی در بخش‎های مختلف در افغانستان کار می‎کنند، آموزش داده می‎شود.

پنتاگون یا وزارت دفاع امریکا می‎گوید، در نظر است هزاران نظامی اضافی امریکایی به افغانستان اعزام شوند و تعداد نظامیان امریکایی در افغانستان به حدود ۱۱ هزار تن خواهد رسید.

XS
SM
MD
LG