لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۲۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۶

سرخط: زمستان فرا رسید و بازار گفت و گوهای صلح گرم شد


شماری از روزنامه‎های چاپ امروز کابل بیشتر در مطالب شان به نشست چهار جانبه عمان در مورد تامین صلح در افغانستان پرداخته‎اند.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در سرمقاله‎اش نوشته که در این نشست نماینده‎های چهار کشور امریکا، چین، افغانستان و پاکستان اشتراک کرده و در باره تامین صلح این کشور صحبت می‎کنند.

روزنامه نوشته که در این نشست باید به پاکستان گفته شود که شورای کویته، شورای پشاور و شبکه حقانی از سوی آن کشور هدایت داده می‎شود و اسلام آباد مسئول طرح ریزی تمامی فعالیت‎های تخریبی است و تاکید شود که افغان‎ها به این همه پی برده‎اند.

به باور سرمقاله نویس بجای این که پاکستان خواب رسیدن طالبان به قدرت را می‎بیند، نیاز است تا یک راه حل معقول را پیشنهاد کند که به مذاکرات با طالبان و آتش بس بیانجامد.

هیواد

روزنامه هیواد در این مورد در سرمقاله‎اش نوشته که این نشست چهار جانبه در حالی برگزار می‎شود که پیش از این همچو نشست‎ها، نتیجه یی نداشته‎اند.

در سرمقاله آمده که پاکستان به تعهدات اش در نشست‎های چهار جانبه عمل نکرده‎است.

سرمقاله نویس نوشته که گفتگو کننده‎های پاکستان صلاحیتی ندارند و هر فیصله از سوی نظامیان و سازمان استخبارات آن کشور اتخاذ می‎گردد.

سرخط

روزنامه سرخط در سرمقاله‎اش نوشته که زمستان فرا رسید و بازار گفت و گوها برای صلح گرم شد.

در سرمقاله آمده که پاکستان هر سال با رسیدن زمستان با مقام‎های افغان دیدار و گفت و گو می‎کند و برای برگزاری نشست‎های به هدف صلح تلاش نشان می‎دهد.

اما سرمقاله نویس نوشته که آزموده را آزمودن خطاست، در ادامه آمده حکومت بارها فریب پاکستان را خورده و حالا نیاز است تا در زمستان پیشرو جنگ را شدت بخشیده و تمامی مناطق که تحت کنترول طالبان است تصرف کند.

در سرمقاله آمده که نشست چهارجانبه که در عمان برگزار شده خوب است، اما اقدام افغانستان در برابر سیاست‎های فریبکارانه پاکستان اقدام بهتر خواهد بود.

XS
SM
MD
LG