لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۳۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۸

شماری از علاقمندان فوتبال: شکست تیم هند از سوی افغانستان ما را شگفت‌زده کرد


بازیکنان تیم ملی فوتبال افغانستان
بازیکنان تیم ملی فوتبال افغانستان

شماری از علاقمندان فوتبال در افغانستان می‌گویند که علیرغم باخت‌های پی‌هم تیم ملی فوتبال افغانستان، پیروزی این تیم در مقابل هند برای آنها تعجب‌آور بود.

این مسابقۀ فوتبال بین افغانستان و هند شب گذشته به تاریخ هفتم ماه حمل در ورزشگاه اندراگاندی هند برگزار شده بود که افغانستان با نتیجه دو بر یک تیم هند را شکست داد.

احمد، باشندۀ کابل و نبی‌الله باشندۀ کاپیسا در مورد این پیروزی به رادیو آزادی گفتند:
"با برد دیشب و هفتۀ قبل که تیم افغانستان با هند داشت ما را زیاد امیدوار ساخت و ما از ترینر انگلیسی سپاسگزار هستیم که در این وقت کم توانست که دوباره این تیم ورشکسته را آماده این مسابقات نماید. شما می‌دانید که تیم هندوستان یک تیم ضعیف نیست و فعلاً در سطح آسیا یکی از بهترین تیم‌ها به حساب می‌رود و برنده شدن در مقابل تیم ملی هند خیلی سخت و ناممکن است اما باز هم خداوند برای ما پیروزی را نصیب کرد."

"بسیار یک لحظه هیجان و بسیار یک لحظۀ خوبی بود که تیم ملی افغانستان توانست در مقابل تیم هند نخستین گول زنی کند و این کامیابی را از آن خود کند. این پیروزی را به تمام فوتبالران کشور مبارک‌باد می‌گویم. امیدواریم که در آینده هم تیم ملی فوتبال افغانستان همین گونه بازی کند تا مانند کریکت دست‌آوردهای خوبی داشته باشیم."

رادیو آزادی تلاش کرد تا بازیکنان تیم ملی فوتبال هم صحبت کند، اما هیچ یک از آنها دستیاب نشد.

اما احمدجان زدران، معاون تخنیکی فدراسیون فوتبال افغانستان می‌گوید که علیرغم این‌که اخیراً تیم ملی فوتبال با مشکلاتی روبه‌رو شده بود، اما این فدراسیون توجۀ بیشتری به تمرینات و هماهنگی بازیکنان انجام داد که در نتیجه این پیروزی نصیب‌شان شد.

او به رادیو آزادی گفت:
"تیم ملی هند که مدعی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا بود و یک تیم بسیار منظم نیز است، مقاومتی که بازیکنان تیم ملی فوتبال در برابر آنها انجام داد واقعاً ستودنی است، این با حمایت، کمک، هماهنگی و صمیمیت صورت گرفته می‌تواند."

در این دیدار تیم‌های افغانستان و هند که در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ به میزبانی هند برگزار شده بود، سونیل چیتری بازیکن هندی در نیمۀ اول یک گل از نقطه پینالتی به ثمر رساند.

در نیمه دوم در دقیقۀ ۷۰، بازی با گول رحمت اکبری بازیکن تیم افغانستان، مساوی شد و در دقیقۀ ۸۸ با گولی که شریف محمد زد، بازی ۲ در مقابل ۱ به پیروزی افغانستان انجامید.

افغانستان با پیروزی در این مسابقه در گروه اول این رقابت‌ها چهار امتیاز کسب کرده و پس از هند در جایگاه سوم قرار دارد.

در این گروپ قطر با کسب ۹ امتیار در سه بازی نخست در جایگاه اول قرار دارد، هند با چهار امتیاز در چهار بازی در جایگاه دوم و تیم کویت با سه امتیاز از سه بازی در جایگاه چهارم قرار دارد.

این اولین پیروزی افغانستان در گروپ A است. قبل از این در بازی اول با قطر یک در مقابل ۸، در بازی دوم با کویت یک در مقابل ۴ شکست خورده بود و در بازی سوم تیم ملی فوتبال افغانستان با هند ۰-۰ مساوی شده بود.

قرار است افغانستان در ۶ ماه جون در برابر قطر و در یازدهم جون آخرین بازی‌اش را با کویت انجام دهد.

تیم ملی فوتبال افغانستان در صورت کسب مقام اول یا دوم در این گروپ می‌تواند به دور سوم مسابقات مقدماتی جام جهانی و مستقیماً به جام ملت‌های آسیا راه یابد.

XS
SM
MD
LG